SPRAWOZDANIE BURMISTRZA SUCHANIA Z WYKONANIA BUDŻETU GMINY SUCHAŃ ZA ROK 2010
SPRAWOZDANIE
BURMISTRZA SUCHANIA
Z WYKONANIA BUDŻETU GMINY SUCHAŃ
ZA ROK 2011
Sprawozdanie z wykonania budżetu gminy Suchań za rok 2011 zostało sporządzone zgodnie z art. 267 i art. 269 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. r. o finansach publicznych ( Dz. U z 2009 r. Nr 157, poz. 1240 z późn. zmianami)
I. Wstęp
- Budżet Gminy Suchań na rok 2011 został uchwalony na podstawie Uchwały Nr II/10/10 Rady Miejskiej w Suchaniu w dniu 29 grudnia 2010r. w wysokościach:
1.1 Dochody budżetu ogółem – 15.558.040,00 zł.
z tego :
- dochody bieżące 12.162.247,76 zł.
- dochody majątkowe 3.395.792,24 zł.
1.2. Wydatki budżetu ogółem 17.897.610,00 zł.
z tego :
- wydatki bieżące 12.117.806,56 zł.
- wydatki majątkowe 5.779.803,44 zł.
1.3. Ustalono planowany deficyt budżetowy w wysokości: 2.339.570,00 zł.
1.4. W trakcie wykonywania budżetu gminy dokonywane były zmiany dotyczące planu dochodów i wydatków na realizację zadań własnych jak i zadań zleconych przez Rade Miejską jak i Zarządzeniami Burmistrza Suchania działającego z upoważnienia Rady Miejskiej zawartego w § 12 pkt. 1 Uchwały Nr II/10/10 Rady Miejskiej w Suchaniu z dnia 29 grudnia 2010 roku w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Suchań na rok 2011 .
Plan dochodów i wydatków budżetu gminy w ciągu roku 2011 r. został zwiększony między innymi o następujące kwoty :
1) 440.925,68 zł. – dotacje celową z przeznaczeniem na zwrot części podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej przez producentów rolnych oraz pokrycie kosztów postępowania w sprawie jego zwrotu poniesionych przez gminy,
2) 350.085,00 zł. - dotacje celową z przeznaczeniem na wypłaty świadczeń rodzinnych, świadczeń z funduszu alimentacyjnego oraz opłacenie składek na ubezpieczenia emerytalne i rentowe z ubezpieczenia społecznego za osoby otrzymujące świadczenia pielęgnacyjne,
3) 12.705,00 zł. – dotacje celową z przeznaczeniem na dofinansowanie zakupu podręczników dla uczniów w ramach Rządowego programu pomocy uczniom w 2010r. - ,,Wyprawka szkolna”,
4) 46.986,00 zł. – dotacje celową otrzymana z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Szczecinie na zadanie usuwanie wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy Suchań etap I.
5) 5.054,00 zł. – dotację celową z przeznaczeniem na realizację zadań bieżących wykonywanych przez Ośrodek Pomocy Społecznej
6) 98.838,00 zł. – dotacje celową z przeznaczeniem na dofinansowanie świadczeń pomocy materialnej dla uczniów o charakterze socjalnym – zgodnie z art. 90 d i 90 e ustawy o systemie oświaty,
7) 112.761,00 zł. - dotacje celową przekazaną z budżetu państwa z przeznaczeniem na dofinansowanie realizacji programu wieloletniego ,, Pomoc państwa w zakresie dożywienia”,
8) 23.764,00 zł. – dotacja celowa przekazana z budżetu państwa z przeznaczeniem na przeprowadzenie Narodowego Spisu Powszechnego Ludności i mieszkań w 2011r.
9) 19.535,00 zł. - środki unijne na realizacje zadania ,, Budowa placu zabaw w miejscowości Suchanówko i doposażenie placu zabaw w miejscowości Wapnica oraz organizacja zabaw dla dzieci,.
10) 12.800,00 zł. dotacja celowa przekazana z budżetu państwa na opłacenie składek na ubezpieczenie zdrowotne za osoby otrzymujące świadczenia pielęgnacyjne,
11) 27.700,00 zł. – dotacja celowa otrzymana z budżetu państwa na realizację zadań bieżących z zakresu administracji rządowej oraz z innych zadań zleconych gminie z przeznaczeniem na realizację wspierania osób pobierających świadczenia pielęgnacyjne,
12) 25.676,00 zł. – część oświatowa subwencji ogólnej dla jednostek samorządu terytorialnego na 2011 rok
13) 182.397,00 zł. – uzupełnienie subwencji ogólnej dla gminy w ramach uzupełnienia dochodów.
14) 66.420,00 zł. dofinansowanie na zadanie własne przez firmę Gamesa Energia Polska na imprezę publiczną pod nazwa ,, Dni Suchania 2011”, oraz utrzymanie świetlic środowiskowych na terenie gminy Suchań
1.5. Na dzień 31 grudnia 2011 r. Plan budżetowy zaplanowany był w następujących kwotach :
1.6. Plan po stronie dochodów - 14.467.915,14 zł.
1.7. Plan po stronie wydatków - 18.032.241,60 zł.
A wykonanie dochodów i wydatków budżetu gminy na dzień 31.12.2011r. zostało zrealizowane w następujący sposób:
1.8. Dochody Ogółem : - 13.906.310,91 zł.
w tym :
- dochody bieżące - 13.035.035,64 zł.
- dochody majątkowe - 871.275,27 zł.
1.9. Wydatki Ogółem : - 17.000.523,44 zł.
w tym :
- wydatki bieżące - 12.798.095,25 zł.
- wydatki majątkowe - 4.202.428,19 zł.
II. Realizacja dochodów budżetowych
2.1 Wykonanie dochodów budżetowych gminy Suchań za rok 2011 zostało przedstawione w obowiązującej sprawozdawczości o dochodach budżetowych za okres od 01 stycznia 2011 r. do 31 grudnia 2011 r. to jest w sprawozdaniu Rb -27S – roczne z wykonania planu dochodów budżetowych, Rb – 50 –kwartalne sprawozdanie o dotacjach związanych z wykonaniem zadań z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych jednostkom samorządu terytorialnego, Rb – PDP – roczne sprawozdanie z wykonania dochodów podatkowych.
2.2.Wykonanie dochodów budżetu gminy Suchań za rok 2011 według działów klasyfikacji budżetowej przedstawia Tabela Nr 1.
Na planowaną kwotę dochodów ( z uwzględnieniem wprowadzonych zmian w trackie roku ) 14.467.915,14 zł. wykonano 13.906.310,91 zł. co stanowi 96,12 % planu.
2.3. Wykonanie ogółem dochodów z realizacji zadań własnych jak i zleconych budżetu gminy Suchań za rok 2011 według działów, rozdziałów, paragrafów klasyfikacji budżetowej przedstawia Tabela Nr 2
W 100 % zostały zrealizowane następujące dochody:
1) część oświatowa subwencji ogólnej - 3.058.965,00 zł.
2) część wyrównawcza subwencji ogólnej - 1.443.665,00 zł.
3) część równoważąca subwencji ogólnej - 17.158,00 zł.
4) dotacje celową otrzymana z budżetu państwa z przeznaczeniem na zwrot podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej przez producentów rolnych
- 440.925,68zł.
5) dotacje celową otrzymaną z budżetu państwa na realizacje zadań bieżących z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych gminie (związkom gmin) ustawami na utrzymanie Urzędu Stanu Cywilnego -78.900,00 zł.
6) dotacje celową otrzymaną na realizacje świadczeń na ubezpieczenie zdrowotne opłacane za osoby pobierające niektóre świadczenia rodzinne oraz za osoby uczestniczące w zajęciach w centrum integracji społecznej 19.147,00 zł.
7) dotacje celową otrzymaną z budżetu państwa na realizacje zadań bieżących z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych gminie (związkom gmin) ustawami – przeprowadzenie spisu powszechnego – 23.764,00 zł.
8) dotacje celową otrzymaną z budżetu państwa na realizacje zadań bieżących z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych gminie (związkom gmin) ustawami – przeprowadzenie wyborów do Sejmu i Senatu – 9.900,00 zł.
Przekroczone 100 % zostały następujące dochody :
1) w udziałach gminy w podatku dochodowym od osób prawnych na plan 5.200,00 zł. wykonano 5.408,56 zł. co jest 104,01 %,
2) wpływy z podatku od nieruchomości od osób prawnych na plan 406.328,00 zł. wykonano 446.366,26 zł. co stanowi 109,85 %,
3) wpływy z podatku leśnego od osób prawnych na plan 32.880,00 zł. wykonano 37.631,00 zł. co stanowi 114,45 %,
4) wpływy z podatku od środków transportowych od osób prawnych na plan 6.897,00 zł. wykonano 11.793,00 zł. co stanowi 170,99 %,
5) odsetki od nieterminowych wpłat z tytułu podatków i opłat od osób prawnych na plan 2.000,00 zł. wykonano 10.619,80 zł. co stanowi 530,99 %,
6) wpływy z podatku leśnego od osób fizycznych na plan 2.035,00 zł. wykonano 2.204,27 zł. co stanowi 108,32 %,
7) wpływy z podatku od środków transportowych od osób fizycznych na plan 52.000,00 zł wykonano 56.837,00 zł. co stanowi 109,30 %
8) wpływy z podatku od spadków i darowizn od osób fizycznych na plan 5.350,00 zł wykonano 7.732,00 zł. co stanowi 144,52 %
9) wpływy z opłaty targowej od osób fizycznych na plan 2.000,00 zł. wykonano 3.500,00 co stanowi 175,00 %
10)wpływy z podatku od czynności cywilnoprawnych od osób fizycznych na plan 49.130,00 zł. wykonano 57.614,00 zł. co stanowi 117,27 %
11) zaległości z tytułu podatków i opłat zniesionych od osób fizycznych na plan 1.000,00 zł. wykonano 2.087,10 zł. co stanowi 208,71 %
12) Wpływy z opłaty skarbowej na plan 14.500,00 zł. wykonano 16.592,28 zł. co stanowi 114,43 %
13) Udział gmin w podatkach stanowiących dochód budżetu państwa – podatek dochodowy od osób fizycznych na plan 868.972,00 zł. wykonano 883.787,00 zł. co stanowi 101,70 %
2.4. Wykonanie dochodów budżetu gminy Suchań związanych z realizacja zadań z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych gminie ustawami w roku 2011 według działów, rozdziałów, paragrafów klasyfikacji budżetowej przedstawia Tabela Nr 3.
Na plan otrzymanej dotacji celowej 2.945.712,68 zł. wykonano 2.930.171,44 zł. co stanowi 99,47 % wykonania.
2.5. Wykonanie dochodów za wydawane zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych w roku 2011 przedstawia Tabela Nr 4.
- wpływy z opłaty za wydawanie zezwoleń na sprzedaż alkoholu na plan 68.500,00 zł. wykonano 66.255,74 zł. co stanowi 96,72 % wykonania.
2.6. Wykonanie planowanych dochodów związanych z realizacją zadań wspólnie realizowanych w drodze porozumień, umów miedzy jednostkami samorządu terytorialnego w roku 2011 przedstawia Tabela Nr 5
W ramach zawartego porozumienia z Powiatem Stargardzkim Gmina Suchań otrzymała dotację celową w kwocie - 8.797,00 zł. w zakresie powierzonego do realizacji zadania – utrzymanie czystości i utrzymanie zimowe ulic powiatowych w Suchaniu.
- w ramach zawartego porozumienia z Gminą – Miasto Stargard Szczec. na realizacje zadania z zakresu wychowania przedszkolnego w przedszkolach niepublicznych otrzymano dotację w wysokości 964,40 zł.
- kwotę 37.500,00 zł. w związku z realizacja projektu pod nazwa: Wzmocnienie potencjału kadrowego i organizacyjnego jednostek samorządu terytorialnego powiatu stargardzkiego”. od gmin: Ińsko, Chociwel, Stara Dabrowa, Marianowo, Dolice, Global Erisson Consulting sp. z o.o.
III. Realizacja wydatków budżetowych
3.1. Wykonanie wydatków budżetowych gminy Suchań za rok 2011 zostało przedstawione w obowiązującej sprawozdawczości o wydatkach budżetowych za okres od 01 stycznia 2011 do 31 grudnia 2011 r. w sprawozdaniu Rb – 28S – roczne sprawozdanie z wykonania planu wydatków budżetowych.
3.2.Wykonanie wydatków budżetowych gminy Suchań za rok 2011 według działów klasyfikacji budżetowej przedstawia Tabela Nr 6
Tabela została sporządzona na podstawie sprawozdania o wydatkach budżetowych za rok 2011, które zostało przekazane dla Regionalnej Izby Obrachunkowej.
Wydatki według powyższego zestawienia zostały wykonane na plan 18.032.241,60 zł. wykonano 17.000.523,44 zł. co stanowi 94,28% .
Zgodnie ze sprawozdaniem Rb – 28S zobowiązania niewymagalne wyniosły kwotę 165.830,01 zł. jest to suma jaką gmina musi zapłacić do Urzędu Skarbowego z tytułu pobranej zaliczki na podatek dochodowy od osób fizycznych oraz składki na ubezpieczenie społeczne za pracowników za m-c grudzień 2011 a zapadalność przypada w miesiącu styczniu roku 2012, oraz zobowiązań z tytułu dostaw towarów i usług, które wpłynęły w miesiącu styczniu 2012 roku a dotyczyły miesiąca grudnia 2011r.Jednocześnie informuję iż gmina za rok 2011 nie mała żadnych zobowiązań wymagalnych, jak również w poszczególnych jednostkach budżetowych.
3.3. Wykonanie planowanych wydatków budżetowych z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych gminie ustawami za rok 2011 według działów, rozdziałów i paragrafów przedstawia Tabela Nr 7
Na plan 2.945.712,68 zł. wykonano 2.930.171,44 zł. co stanowi 99,47% są to dotacje celowe otrzymane na realizacje zadań zleconych otrzymane z budżetu państwa.
3.4. Wykonanie planowanych wydatków związanych z realizacją zadań wspólnych realizowanych w drodze porozumień, umów miedzy jednostkami samorządu terytorialnego w roku 2011 przedstawia Tabela Nr 8
W roku 2011 Gmina Suchań podpisała umowy na realizacje zadań wspólnie realizowanych z jednostkami samorządu terytorialnego na kwotę 103.381,32 zł. z tego na zadanie między innymi:
- Bieżące utrzymanie czystości oraz przejezdności w okresie zimowym, ulic powiatowych w mieście Suchań – 8.797,00 zł.
- Przebudowa drogi powiatowej nr 1726Z Grabowo – Kiczarowo – Sadłowo – wykonanie nowej nawierzchni chodnika w miejscowości Brudzewice – od skrzyżowania z drogą gminną do zjazdu do basenu przeciwpożarowego na długości ok. 195 mb.” – 57.084,32 zł.
Całkowita wartość zrealizowanego zadania wyniosła: 114.168,63 zł.
3.5. Wykonanie wydatków na realizację zadań własnych i zadań zleconych ogółem w roku 2011 według działów i rozdziałów klasyfikacji budżetowej z wyodrębnieniem:
a) wydatków bieżących, w tym w szczegółowości:
- wynagrodzenia i składki od nich naliczone,
- wydatki związane z realizacją zadań statutowych,
- dotacje na zadania bieżące,
- świadczenia na rzecz osób fizycznych,
- wydatki na programy finansowane z udziałem środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi,
- wydatki z tytułu poręczeń i gwarancji,
- wydatków na obsługę długu jednostki samorządu terytorialnego,
b) wydatków majątkowych:
przedstawia Tabela Nr 9
Na plan ogólny budżetu 18.032.241,60 zł. wykonano 17.000.523,44 zł. z tego:
- na zadania bieżące kwotę 12.798.095,25 z tego na :
- wynagrodzenia i składki od nich naliczone - 4.765.525,61 zł.
- wydatki związane z realizacją zadań statutowych - 3.088.214,99 zł.
- dotacje na zadania bieżące - 359.628,44 zł.
- świadczenia na rzecz osób fizycznych - 3.532.855,69 zł.
- wydatki na programy finansowane z udziałem środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi - 823.809,77 zł.
- wydatki z tytułu poręczeń i gwarancji 0
- wydatków na obsługę długu jednostki samorządu terytorialnego - 228.060,75 zł.
- na zadania majątkowe kwotę - 4.202.428,19 zł.
Wydatki majątkowe z tego:
w rozdziale 60016 – Drogi publiczne gminne, z przeznaczeniem na inwestycje i zakupy inwestycyjne zrealizowano kwotę – 1.462.074,29 zł.
w rozdziale 75023 – Urzędy Gmin (miast i miast na prawach powiatu), z przeznaczeniem na inwestycje i zakupy inwestycyjne zrealizowano kwotę –
2.361,60 zł.
w rozdziale 75412 – Ochotnicze Straże Pożarne, z przeznaczeniem na inwestycje i zakupy inwestycyjne zrealizowano kwotę 92.009,21 zł.
w rozdziale 80101 – Szkoły Podstawowe, z przeznaczeniem na inwestycje i zakupy inwestycyjne zrealizowano kwotę 81.482,38 zł.
w rozdziale 90001 – Gospodarka ściekowa i ochrona wód, z przeznaczeniem na :
- inwestycje i zakupy inwestycyjne - 32.064,37 zł.
- na programy finansowane z udziałem środków, o których mowa w art. 5 ust. 1 pkt 2 i 3, w części związanej z realizacją zadań jednostki samorządu terytorialnego w ramach programu PROW zrealizowano kwotę
- 2.428.668,84 zł.
w rozdziale 90095 – Pozostała działalność, z przeznaczeniem na inwestycje i zakupy inwestycyjne, zrealizowano kwotę – 32.127,09 zł.
w rozdziale 92109 – Domy i ośrodki kultury, świetlice i kluby, z przeznaczeniem na inwestycje i zakupy inwestycyjne zrealizowano kwotę 61.393,10 zł.
w rozdziale 92601 – Obiekty sportowe, z przeznaczeniem na inwestycje i zakupy inwestycyjne zrealizowano kwotę – 10.247,31 zł.
Szczegółowy opis nazw zadań inwestycyjnych znajduje się w tabeli Nr 12.
Dane o zrealizowanych wydatkach na zadania własne jak i zadania zlecone zapisanych w budżecie gminy Suchań na rok 2011 przedstawiam poniżej:
Dział 010 – Rolnictwo i łowiectwo - 454.074,37 zł.
Rozdział 01030 - Izby rolnicze - 12.938,69 zł
- wpłata gminy na rzecz izb rolniczych w wysokości 2 % uzyskanych wpływów z podatku rolnego
Rozdział 01095 - Pozostała działalność - 441.135,68 zł.
- zakup usług pozostałych, oraz zakup materiałów i wyposażenia związane z realizacja zadań w rolnictwie, oraz wydatki związane z realizacja zadań zleconych z przeznaczeniem na zwrot podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej przez producentów rolnych
Dział 600 - Transport i łączność - 1.559.102,25 zł.
Rozdział 60011 – Drogi publiczne krajowe -536,80 zł.
- opłaty za zajecie pasa drogowego
Rozdział 60014 - Drogi publiczne powiatowe - 50.685,71zł.
- wydatki związane z : bieżącym utrzymaniem czystości oraz przejezdności w okresie zimowym, ulic powiatowych w mieście Suchań,
Rozdział 60016 – Drogi publiczne gminne - 1.507.879,74 zł
z tego:
na wydatki bieżące – zł. z przeznaczeniem na :
- remont cząstkowy dróg gminnych, zakup materiałów, zakup usług pozostałych związanych z utrzymaniem dróg gminnych – 35.672,39 zł.
Wydatki inwestycyjne jednostek budżetowych na realizację następujących zadań:
- Przebudowa dróg niepublicznych – wewnętrznych w miejscowości Wapnica zadanie nr i zadanie nr 2 –
1.307.721,91 zł.
- Budowa drogi z płyt rozbiórkowych dz. Nr 39/2 i 43 obręb 1 miasto Suchań: ułożenie płyt ,,Jombo” na powierzchni 350 m2 – 19.987,50 zł.
- Wykup gruntu pod drogę dojazdowa w Suchaniu (Działka nr geod. 39/2 obręb 1 miasto Suchań o pow. 0,0191 ha) – 7.769,09 zł.
- Wykup gruntu na drogę w Suchaniu (Działka nr geodezyjna 152/3 o pow. 0,0119 ha ) – 5.652,48 zł.
- Wymiana nawierzchni ciągów komunikacyjnych pieszych i pieszo-jezdnych: zaułek 1 i zaułek 2
- 33.981,99 zł.
- Przebudowa drogi powiatowej nr 1726Z Grabowo-Kiczarowo- Sadłowo. Wykonanie nowej nawierzchni chodnika w miejscowości Brudzewice – od skrzyżowania z droga gminna do zjazdu do basenu przeciwpożarowego na długości ok. 195 mb. – 57.084,32 zł.
- Przebudowa ul. Sportowej w Suchaniu – modernizacja oświetlenia ulicznego - 29.877,00 zł.
Dział 700 - Gospodarka mieszkaniowa - 83.574,81zł.
Rozdział 70005 - Gospodarka gruntami i nieruchomościami - 53.837,34zł.
Wydatki związane z przygotowaniem nieruchomości do sprzedaży i dzierżawy (koszty wyceny nieruchomości przez rzeczoznawców, ogłoszenia w prasie i tym podobne).
Rozdział 70095 - Pozostała działalność - 29.737,47 zł.
- zakup materiałów i wyposażenia, zakup energii, zakup usług remontowych, zakup usług pozostałych związanych z utrzymaniem zasobów mieszkaniowych oraz pozostałej działalności związanej z gospodarką mieszkaniową
Dział 710 - Działalność usługowa - 77.472,78 zł.
Rozdział 71004 – Plany zagospodarowania przestrzennego - 38.815,00 zł.
Rozdział 71014 – Opracowania geodezyjne i kartograficzne - 15.362,65 zł.
- zakup usług pozostałych ( wyrysy, wypisy z opracowań geodezyjnych i kartograficznych nieruchomości przeznaczonych na potrzeby gminy).
Rozdział 71035 - Cmentarze -23.295,13 zł.
-zakup materiałów i wyposażenia oraz usług związanych z utrzymaniem cmentarzy komunalnych w mieście jak i na wsiach.
Dział 750 - Administracja publiczna - 1.668.700,06zł.
Rozdział. 75011 - Urzędy wojewódzkie - 78.100,00 zł.
- są to środki finansowe otrzymane w formie dotacji z budżetu państwa na sfinansowanie kosztów administracyjnych związanych z wykonywaniem zadań zleconych gminie ( Urząd Stanu Cywilnego).
Rozdział 75022 - Rady gmin ( miast i miast na prawach powiatu) - 83.146,25 zł.
- wydatki związane z funkcjonowaniem Rady Miejskiej, Komisji Rady, diety radnych, oraz zakup materiałów biurowych, delegacje radnych, szkolenia.
Rozdział 75023 - Urzędy gmin( miast i miast na prawach powiatu)
- 1.304.035,18 zł.
- w rozdziale tym zrealizowano wydatki związane z funkcjonowaniem urzędu miejskiego, a więc wynagrodzenia pracowników administracji wraz z wydatkami pochodnymi od wynagrodzeń zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami oraz wszelkie wydatki związane z utrzymaniem budynku administracyjnego, sprzętu komputerowego, programów komputerowych, szkolenia pracowników, podróży służbowych, opłaty z tytułu zakupu usług telekomunikacyjnych telefonii stacjonarnej, jak i telefonii komórkowej zakup materiałów biurowych, itp. oraz wydatki inwestycyjne związane z zakupami sprzętu komputerowego
Rozdział 75045 – Kwalifikacja wojskowa - 367,60zł.
- zakup usług pozostałych ( koszt dojazdu poborowych na komisje)
Rozdział 75056 – Spis powszechny i inne - 23.764,00 zł.
Wykonanie wydatków związanych z realizacja zadania spis rolny
Rozdział 75075 – Promocja jednostek samorządu terytorialnego - 111.714,83 zł.
- wydatki związane z promocja gminy między innymi na zakupy materiałów i wyposażenia promujących gminę oraz zakup usług pozostałych związanych z wykonaniem plakatów jak i broszur informacyjnych o gminie, wydatki dotyczące obchodów ,, Dni Suchania”, jak i inne uroczystości związane z promocja gminy.
Rozdział 75095 - Pozostała działalność - 66.772,20zł.
-zakup materiałów i wyposażenia, zakup usług pozostałych, wynagrodzenia bezosobowe związane z pozostałą działalnością urzędu oraz obsługą bankowa budżetu gminy.
Dział 751 – Urzędy naczelnych organów władzy państwowej, kontroli i ochrony prawa oraz sadownictwa - 14.470,00 zł.
Rozdział 75101 - Urzędy naczelnych organów władzy państwowej, kontroli i ochrony prawa - 720,00 zł.
- wydatki związane z prowadzeniem i aktualizacją stałego rejestru wyborców w gminie ( gmina na powyższe zadanie otrzymuje dotację celowa).
Rozdział 75108 – Wybory do Sejmu i Senatu - 9.900,00 zł
- dotacja celowa otrzymana z budżetu państwa na zorganizowanie i przeprowadzenie wyborów do Sejmu i Senatu (zakup materiałów i wyposażenia lokali wyborczych jak i diety dla członków komisji wyborczych).
Rozdział 75109 – Wybory do rad gmin, rad powiatów i sejmików województw, wybory wójta, burmistrzów i prezydentów miast oraz referenda gminnie, powiatowe i wojewódzkie , otrzymano dotację celowa na przeprowadzenie wyborów uzupełniających do rady gminy 3.850,00zł.
Dział 754 - Bezpieczeństwo publiczne i ochrona przeciwpożarowa -
220.011,85 zł.
Rozdział 75405 – Komendy powiatowe Policji - 4.999,99 zł.
Rozdział 75412 - Ochotnicze straże pożarne - 215.011,86 zł.
- wydatki przeznaczone na utrzymanie ochotniczych straży pożarnych funkcjonujących na terenie naszej gminy ( umowy zlecenia dla kierowców samochodów bojowych, zakup paliwa, części zamiennych do samochodów, sprzętu, materiałów BHP, ubezpieczenia, oraz dzierżawę budynku oraz wydatki inwestycyjne na kwotę
- zł. z tego na :
Wydatki inwestycyjne jednostek budżetowych:
- Rozbudowa budynku garażu dla samochodu OSP w Brudzewicach położonego na działce nr 386 w miejscowości Brudzewice - 23.807,31 zł.
- Zakup budynku remizy strażackiej w Wapnicy – (Działka Nr 242/16 o obszarze 0,0215 ha wraz z prawem własności budynku remizy OSP Wapnica o powierzchni użytkowej 82,00 m2 - 61.955,90 zł.
- Zakup sprzętu hydraulicznego - 6.246,00 zł.
Dział 756 – Dochody od osób prawnych, od osób fizycznych i od innych jednostek nieposiadających osobowości prawnej oraz wydatki związane z ich poborem
- 15.190,42 zł.
Rozdział 75615 – Wpływy z podatku rolnego, podatku leśnego, podatku od czynności cywilnoprawnych, podatków i opłat lokalnych od osób prawnych i innych jednostek organizacyjnych - 273,00 zł.
Rozdział 75647 - Pobór podatków, opłat i nie podatkowych należności budżetowych
- wydatki przeznaczone na wypłatę prowizji za inkaso podatków i opłat dla sołtysów, oraz opłaty komornicze za prowadzenie windykacji podatkowych, a także opłaty za wpis do ksiąg wieczystych zadłużeń podatkowych. – 14.917,42 zł.
Dział 757 - Obsługa długu publicznego - 228.060,75zł.
Rozdział 75702 - Obsługa papierów wartościowych, kredytów i pożyczek jednostek samorządu terytorialnego - 228.060,75 zł.
- wykonane wydatki w budżecie z przeznaczeniem na spłatę odsetek od zaciągniętych przez gminę kredytu w banku na przebudowę i rozbudowę Placu Rynku w Suchaniu, odsetki od pożyczka z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Szczecinie na budowę kotłowni opalanej biomasą zasilającej obiekt szkolny w Suchaniu oraz spłatę odsetek od pożyczki na zadanie: Budowa boisk sportowych w ramach budowy kompleksu – Moje Boisko Orlik 2012 w Suchaniu, odsetki od kredytu ,Finansowanie planowanego deficytu budżetu gminy Suchań w roku 2011” – kredyt pobrany w ING Bank Śląski S.A. Oddział w Szczecinie, pożyczka na wyprzedzające finansowanie:
- odsetki od Banku Gospodarstwa Krajowego w Szczecinie na wyprzedzające finansowanie zadania współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej na zadanie Budowa lokalnej oczyszczalni ścieków komunalnych wraz z siecią kanalizacyjna w Wapnicy – (etap I).
Dział 801 - Oświata i wychowanie - 4.384.443,58 zł.
Rozdział 80101 Szkoły podstawowe - 2.396.214,29 zł
- Wydatki na utrzymanie szkoły podstawowej, większa część wydatków szkoły stanowi wynagrodzenia nauczycieli wraz z pochodnymi od płac, wydatki bieżące związane z utrzymaniem budynku : ogrzewanie, utrzymanie czystości, koszty ubezpieczenia, drobnych remontów, delegacje nauczycieli, koszty usług telefonicznych, zakup materiałów papierniczych do sprzętu drukarskiego i urządzeń kserograficznych, zakup usług dostępu do sieci Internet i inne wydatki związane z funkcjonowaniem szkoły podstawowej, oraz wydatki inwestycyjne na zadania:
- Wykonanie projektu budowlanego nadbudowy istniejącego dachu płaskiego wejścia głównego do Zespołu Szkół Publicznych w Suchaniu – 4.428,00 zł.
- Wykonanie remontu Sali gimnastycznej w Zespole Szkół Publicznych w Suchaniu – 77.054,38 zł.
Rozdział 80103 - Oddziały przedszkolne w szkołach podstawowych
- 109.118,44 zł.
- wydatki bieżące na utrzymanie i funkcjonowanie oddziałów przedszkolnych (zerówka) między innymi wynagrodzenia pracowników oraz pochodne od wynagrodzeń, zakup pomocy naukowych dydaktycznych i książek jak również świadczeń zakupu usług zdrowotnych
Rozdział 80104 - Przedszkola -190.004,64zł.
- dotacje na prowadzenie Niepublicznego Przedszkola w Suchaniu kwotę 167.500,00 zł. prowadzonego przez Towarzystwo Przyjaciół Dzieci w Szczecinie , oraz zł dotacje dla gminy – miasto Stargard Szczec. na realizacje zadania w zakresie wychowania przedszkolnego w przedszkolach niepublicznych ( 2 dzieci uczęszcza do przedszkola z terenu gminy Suchań w Stargardzie Szczec.) oraz dotacja dla Gminy Marianowo ( uczęszcza 1 dziecko z gminy Suchań)
Rozdział 80110 - Gimnazja - 1.264.846,65zł.
- mieszczą się tu standardowe wydatki i związane z funkcjonowaniem gimnazjum tj: płace nauczycieli wraz z należnymi pochodnymi od wynagrodzeń, koszty zakupu opału, materiałów kancelaryjnych, energii, zakup pomocy naukowych, dydaktycznych i książek, opłaty za telefon stacjonarny, delegacje nauczycieli, zakup usług pozostałych, zakup usług dostępu do sieci Internet, zakup materiałów papierniczych do sprzęty drukarskiego i urządzeń kserograficznych itp.
Rozdział 80113 - Dowożenie uczniów do szkół - 188.315,20 zł.
- wydatki na zakupy usług z wykonaniem usług dowozów dzieci do szkoły z terenu całej gminy Suchań ( umowa z przewoźnikiem)
Rozdział 80146 - Dokształcanie i doskonalenie nauczycieli - 11.079,61zł.
- zgodnie z wymogami przepisów – Karta Nauczyciela wyodrębniono środki na wydatki związaną z dokształcaniem i doskonaleniem zawodowym nauczycieli.
Rozdział 80148 Stołówki szkolne -224.864,75 zł.
- wykonane wydatki bieżące na utrzymanie i funkcjonowanie stołówki szkolnej: płace pracowników wraz z pochodnymi od płac zakup środków żywności, zakup usług remontowych, zakup energii itp.
Dział 851 - Ochrona zdrowia -70.411,23 zł.
Rozdział 85154 - Przeciwdziałanie alkoholizmowi - 61.553,55 zł.
- wykonane środki z przeznaczeniem na przeciwdziałanie alkoholizmowi zgodnie z obowiązująca w tym zakresie ustawą. Podziału szczegółowego wydatków dokonuje Komisja do spraw przeciwdziałania alkoholizmowi, wydatki w szczególności są przeznaczone na prowadzenie świetlic środowiskowych na terenie gminy Suchań
Rozdział 85195 – Pozostała działalność - 8.857,68 zł.
- zakup materiałów i wyposażenia oraz zakupu usług pozostałych związanych z ochroną zdrowia dla mieszkańców.
Dział 852 – Pomoc społeczna -3.389.832,17 zł.
Rozdział 85212 - Świadczenia rodzinne, świadczenia z funduszu alimentacyjnego oraz składki na ubezpieczenia emerytalne i rentowe z ubezpieczenia społecznego
- 2.326.064,76 zł.
- środki pochodzą z dotacji otrzymanej z budżetu państwa w całości i są przeznaczone na wypłatę świadczeń rodzinnych oraz świadczeń z funduszu alimentacyjnego oraz składek na ubezpieczenie emerytalne i rentowe z ubezpieczenia społecznego dla mieszkańców gminy oraz 3% dotacji na utrzymanie pracownika socjalnego i bieżąca działalność powyższych świadczeń.
Rozdział 85213 - Składki na ubezpieczenie zdrowotne opłacane za osoby pobierające niektóre świadczenia z pomocy społecznej, niektóre świadczenia rodzinne oraz za osoby uczestniczące w zajęciach w centrum integracji społecznej
- 36.519,24 zł.
- otrzymana dotacja z budżetu państwa na wydatki związane z opłacaniem ubezpieczenia zdrowotnego za osoby pobierające niektóre świadczenia z pomocy społecznej
Rozdział 85214 - Zasiłki i pomoc w naturze oraz składki na ubezpieczenia emerytalne i rentowe - 183.404,45 zł.
-otrzymano dotacje z budżetu państwa na realizację zadań z zakresu pomoc w naturze oraz składki na ubezpieczenie dla mieszkańców gminy otrzymujące zasiłki z pomocy społecznej, oraz własne środki na pomoc społeczna oraz zakup usług pozostałych związanych z przekazywaniem świadczeń
Rozdział 85215 - Dodatki mieszkaniowe - 51.689,18 zł.
- zrealizowano wydatki przeznaczone na wypłatę dodatków mieszkaniowych dla mieszkańców gminy, którzy kwalifikują się do otrzymania takich świadczeń zgodnie
z obowiązującą ustawą o dodatkach mieszkaniowych.
Rozdział 85216 – Zasiłki stałe - 240.955,00 zł.
Dotacja celowa otrzymana z budżetu państwa na realizacje zadania na zasiłki stałe
Rozdział 85219 - Ośrodki pomocy społecznej - 164.092,07 zł.
- wydatki dotyczą utrzymania i funkcjonowania ośrodka pomocy społecznej( płace i pochodne od wynagrodzeń, szkolenia, podróże służbowe, zakup materiałów kancelaryjnych, zakup usług pozostałych, otrzymana dotacja z budżetu państwa nie wystarczyła, pozostała kwota wydatków została zabezpieczono z wydatków własnych gminy.
Rozdział 85295 - Pozostała działalność - 387.107,47zł.
- w rozdziale tym środki przeznaczone są na dożywianie ( otrzymano dotację celową z budżetu państwa w ramach programu rządowego ,,Pomoc państwa w zakresie dożywiania” 20 % zabezpieczono jako udział własny z dochodów własnych, w tym rozdziale wydatkowano środki finansowe na zatrudnienie pracowników w ramach świadczeń społecznych na prace społecznie użyteczne ( 40 % musi zabezpieczyć w swoim budżecie gmina a 60 % otrzymuje gmina z Powiatowego Urzędu Pracy jako refundację ponoszonych kosztów na powyższe zadanie).
Dział 853 – Pozostałe zadania w zakresie polityki społecznej - 823.809,77 zł.
Rozdział 85395 – Pozostała działalność
Realizowane są następujące projekty:
Projekt I
1) Program : Operacyjny Kapitał Ludzki
2) Priorytet : VII Promocja integracji społecznej
3) Nazwa projektu - ,, Integracja społeczna w powiecie stargardzkim”
Powyższy projekt realizowany jest przez Ośrodek Pomocy Społecznej w Suchaniu.
Projekt II
1) Program: Operacyjny Kapitał Ludzki
2) Priorytet :Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionie
3) Nazwa projektu -,,Uruchomienie alternatywnych form wychowania przedszkolnego w Gminie Suchań w miejscowości Suchanówko i Tarnowo”
Powyższy projekt realizowany jest przez Gminę Suchań.
Projekt III
1) Program : Operacyjny Kapitał Ludzki
2) Priorytet: Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionie
3) Nazwa projektu - ,, SZPAN – Szkolne Programy Aktywności i Nauki
Powyższy projekt realizowany jest przez Zespół Szkół Publicznych w Suchaniu – Szkołę Podstawową w Suchaniu
Projekt IV
1) Program : Operacyjny Kapitał Ludzki
2) Priorytet : Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionie
3) Nazwa projektu - ,,SZPAN – Szkolne Programy Aktywności i Nauki
Powyższy projekt realizowany jest przez Zespół Szkół Publicznych w Suchaniu – Gimnazjum Publiczne
Projekt V
1) Program: Operacyjny Kapitał Ludzki
2) Priorytet: V Dobre rządzenie
3) Numer i nazwa pod działania: 5.2.1 Modernizacja zarządzania w administracji
4) Tytuł projektu: „ Wzmocnienie potencjału kadrowego i organizacyjnego jednostek samorządu terytorialnego powiatu stargardzkiego”.
5) Beneficjent: Gmina Suchań
6) Partnerzy: gminy: Ińsko, Chociwel, Stara Dabrowa, Marianowo, Dolice, Global Erisson Consulting sp. z o.o.
7) Instytucja zarządzająca: Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji
Dział 854 - Edukacyjna opieka wychowawcza - 275.931,34 zł
Rozdział 85401 - Świetlice szkolne - 170.561,26 zł
- wydatki bieżące wydatkowano na utrzymanie i funkcjonowanie świetlicy szkolnej tj. wynagrodzenie nauczycieli i pochodne od wynagrodzeń dla osób, które pracują w świetlicach oraz wydatki na bieżącą działalność świetlicy
Rozdział 85415 – Pomoc materialna dla uczniów -105.370,08 zł.
Dotacje celową otrzymaną z budżetu państwa na realizacje zadania związanego z pomocą materialną dla uczniów, 20 % wydatkowano środków własnych na w/w cel
Dział 900 - Gospodarka komunalna i ochrona środowiska - 3.122.488,76 zł.
Rozdział 90001 - Gospodarka ściekowa i ochrona wód - 2.727.925,95zł.
- wydatki w tym rozdziale zostały zrealizowane na utrzymanie i funkcjonowanie oczyszczalni ścieków: w Suchaniu i Wapnicy t.j wynagrodzenia osobowe i pochodne od wynagrodzeń, zakup materiałów i wyposażenia, energii, usług zdrowotnych, usług remontowych, zakup usług obejmujących wykonanie ekspertyz, analiz i opinii, różne opłaty i składki
wydatkowano również środki finansowe na wydatki inwestycyjne:
-- Remont dachu na oczyszczalni ścieków w Suchaniu – 16.236,00 zł.
- Zakup pompy na oczyszczalnie ścieków w Suchaniu – 15.828,37 zł.
-Dokończenie zadania inwestycyjnego pod nazwą:
Budowa lokalnej oczyszczalni ścieków komunalnych wraz z siecią kanalizacyjna w Wapnicy i budowa sieci wodociągowej wraz z przyłączami do granicy działki w Suchanówku ( Etap I) – 1.203.679,54
- Budowa sieci wodociągowej w miejscowości Tarnowo i Suchanki Gmina Suchań (etap II) –
1.224.989,30 zł.
Rozdział 90002 – Gospodarka odpadami - 34.865,64 zł.
– dotacje celową otrzymano z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Szczecinie na zadanie usuwanie wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy Suchań etap I.
Rozdział 90003 - Oczyszczanie miast i wsi -36.308,25 zł.
- wydatki przeznaczone na pokrycie kosztów zakupu materiałów, oraz zakupu usług pozostałych związanych z wywozem nieczystości z terenu miasta i gminy
Rozdział 90004 - Utrzymanie zieleni w miastach i gminach - 9.806,26 zł.
- wydatkowano środki na koszenie trawy na skwerach oraz zakup paliwa do kosiarek, zakup kwiatów w celu wysadzenia ich na klombach ulicznych
Rozdział 90015 – Oświetlenie ulic, placów i dróg - 190.313,25 zł.
- zrealizowano wydatki na sfinansowanie zakupu energii elektrycznej w celu oświetlenia ulic i dróg gminnych, zaplanowano również wydatki na bieżąca konserwacje punktów świetlnych, oraz zakup usług remontowych związanych z modernizacją oświetlenia ulicznego, oraz zakup ozdób świątecznych jak również wynagrodzenie bezosobowe dla osób biorących udział w montażu i demontażu ozdób świątecznych
Rozdział 90019 – Wpływy i wydatki związane z gromadzeniem środków z opłat i kar za korzystanie ze środowiska - 0,16 zł.
Rozdział 90095 - Pozostała działalność - 123.269,25 zł.
- zakup materiałów i wyposażenia oraz zakup usług pozostałych związanych z pozostałą działalnością w gospodarce komunalnej i ochronie środowiska, zaplanowano środki na wynagrodzenie i pochodne od wynagrodzeń dla osób zatrudnionych w ramach prac publicznych oraz wydatki inwestycyjne na następujące zadania:
- Budowa placu zabaw dla dzieci w miejscowości Słodkówko – 14.001,24 zł.
- Dotacja celowa z budżetu na finansowanie lub dofinansowanie kosztów realizacji inwestycji i zakupów inwestycyjnych jednostek niezaliczanych do sektora finansów publicznych- 18.125,85 zł.
Dział 921 - Kultura i ochrona dziedzictwa narodowego - 432.375,50 zł.
Rozdział 92109 - Domy i ośrodki kultury, świetlice i kluby - 282.311,00 zł.
- wydatki na bieżąca działalność świetlic wiejskich związanych z utrzymaniem i funkcjonowaniem ich, oraz wydatki inwestycyjne na zadania:
- Budowa chodnika przy świetlicy w Sadłowie - 9.595,85 zł.
- Remont dachu w świetlicy w Modrzewie –27.273,44 zł.
- Remont świetlicy wiejskiej w Sadłowie – 24.523,81 zł.
Rozdział 92116 - Biblioteki - 140.500,00 zł.
- zaplanowano dotację podmiotowa na bieżącą działalność Gminnej Biblioteki Publicznej w Suchaniu
Rozdział 92120 – Ochrona zabytków i opieka nad zabytkami- 9.564,50 zł.
Przekazano dotacje celową z budżetu gmina na zadanie – wymiana okien w kościele filialnym w Modrzewie
Dział 926 – Kultura fizyczna - 180.573,80 zł.
Rozdział 92601 Obiekty sportowe -42.768,02 zł.
Wydatki związane z utrzymaniem obiektów sportowych na terenie gminy i miasta, zakup materiałów i wyposażenia, ubezpieczenie obiektów oraz wynagrodzenia dla osób prowadzących zajęcia na tych obiektach dla mieszkańców.
- Wydatki inwestycyjne jednostek budżetowych na następujące zadania inwestycyjne:
- wykonanie dokumentacji technicznej na ,, Przebudowa zaplecza socjalno- sanitarnego, wraz ze zmiana sposobu użytkowania strychu budynku zaplecza sportowego w Suchaniu – 10.247,31
Rozdział 92605 - Zadania w zakresie kultury fizycznej -5.998,31 zł.
- zrealizowano wydatki związane z przekazaniem dotacji na zadanie własne gminy realizowane przez podmioty nie należące do sektora finansów publicznych – rozwijanie kultury fizycznej wśród juniorów.
Rozdział 92695 - Pozostała działalność - 131.807,47zł.
- wykonano wydatki bieżące z przeznaczeniem na upowszechnianie kultury fizycznej i sportu dla mieszkańców miasta i gminy.
3.6.Wykonanie wydatków budżetu gminy Suchań związanych z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych ustawami w roku 2011 z wyodrębnieniem na :
- wydatki bieżące,
- wydatki majątkowe,
Przedstawia Tabela Nr 10
3.7. Wykonanie dotacji udzielonych z budżetu gminy Suchań w roku 2011 przedstawia Tabela Nr 11
Z budżetu gminy udzielono dotacji celowych na kwotę 428.145,92 zł.
między innymi na :
- Prowadzenie przez Towarzystwo Przyjaciół Dzieci Przedszkola w Suchaniu i Wapnicy na kwotę - 167.500,00zł.
- Dotacja podmiotowa z budżetu dla samorządowej instytucji kultury Biblioteki Publicznej w Suchaniu na kwotę - 140.500,00 zł.
- Rozwijanie kultury fizycznej wśród juniorów i seniorów - 5.998,31 zł.
- Dotacja celowa na pomoc finansową udzielaną miedzy jednostkami samorządu terytorialnego na dofinansowanie własnych zadań inwestycyjnych i zakupów inwestycyjnych-, ,Przebudowa drogi powiatowej nr 1726Z Grabowo-Kiczarowo – Sadłowo – Wykonanie nowej nawierzchni chodnika w miejscowości Brudzewice – od skrzyżowania z droga gminna do zjazdu do basenu przeciwpożarowego na długości ok. 195 mb” – 57.084,32 zł.
- Dotacje celowe z budżetu na finansowanie lub dofinansowanie prac remontowych i konserwatorskich obiektów zabytkowych przekazane jednostkom niezaliczanym do sektora finansów publicznych – Wymiana okien w kościele filialnym w Modrzewie - 9.564,50 zł.
3.8. Wykonanie zadań inwestycyjnych zrealizowanych z budżetu gminy Suchań w roku 2011 przedstawia Tabela Nr 12
W roku 2011 Gmina Suchań przeznaczyła na zadania inwestycyjne kwotę 4.202.428,19 zł. do ogólnej kwoty wykonanych wydatków 17.000.523,44 zł. co daje 24,72 % na zadania inwestycyjne.
Szczegółowy wykaz zadań inwestycyjnych przedstawia tabela Nr 12.
3.9. Wykonanie wydatków z budżetu gminy w roku 2011 związanych z realizacją Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych i Zwalczania Narkomanii przedstawia Tabela Nr 13.
3.10. Zobowiązania budżetu gminy Suchań:
Zgodnie ze złożonym sprawozdaniem RB - Z o stanie zobowiązań według tytułów dłużnych oraz gwarancji i poręczeń Gmina Suchań na koniec okresu sprawozdawczego tj. na dzień 31.12.2011 r. jest obciążona spłatą kredytów długoterminowych i pożyczek na ogólna kwotę:
- 8.494.402,56 zł. z tego:
- 3.505.220,97 zł. pożyczka otrzymana z Banku Gospodarstwa Krajowego na wyprzedzające finansowanie zadań inwestycyjnych realizowanych w ramach podpisanej umowy: związane z realizacją zadania inwestycyjnego pod nazwą,, Budowa lokalnej oczyszczalni ścieków komunalnych wraz z siecią kanalizacyjną w Wapnicy i budowa sieci wodociągowej wraz z przyłączami do granicy działki w Suchanówku ( etap I).
Gmina zrealizowała zadanie zgodnie z podpisaną umową o przyznanie pomocy Nr 00031 -6921 – UM 1600069/09 w ramach działania,, Podstawowe usługi dla gospodarki i ludności wiejskiej” objętego PROW na lata 2007 – 2013., oraz podpisanej umowy o przyznanie pomocy Nr 00089-6921-UM1600130/10 w ramach działania ,,Podstawowe usługi dla gospodarki i ludności wiejskiej” objętego PROW na lata 2007 – 2013. Na zadanie inwestycyjne pod nazwą: ,,Budowa sieci wodociągowej w miejscowości Tarnowo i Suchanki, Gmina Suchań (II etap).
Wymienione dochody będą zrealizowane w chwili złożenia wniosku o płatność do Urzędu Marszałkowskiego po zakończeniu powyższego zadania.
- kredyty i pożyczki długoterminowe na zadania inwestycyjne pod nazwą:
1) Przebudowa i rozbudowa Placu Rynku w Suchaniu - kredyt pobrany z Banku Gospodarstwa Krajowego w Szczecinie do 20.07.2012r. pozostało do spłaty: 73.214,00 zł.
2) Budowy boisk sportowych w ramach budowy kompleksu Moje – Boisko Orlik 2012 w Suchaniu - kredyt z Banku Gospodarstwa Krajowego w Szczecinie do 2013r. pozostało do spłaty 274.960,00 zł.
4) Finansowanie planowanego deficytu budżetu gminy Suchań w roku 2010 – kredyt pobrany w Polskiej Kasie Oszczędnościowej Banku Polskiego SA Stargard Szczec. do roku 2016 pozostało do spłaty 1.374.000,00 zł.
5) Finansowanie planowanego deficytu budżetowego gminy Suchań w 2011 roku kredyt pobrany w Banku ING Szczecin na lata 2012 do 2019 roku. Pozostało do spłaty 2.000.000,00 zł.
6) Budowa lokalnej oczyszczalni ścieków komunalnych wraz z przyłączami do granicy działki w Suchanówku – (etap I), pożyczka z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Szczecinie do roku 2019, pozostało do spłaty 1.267.007,59 zł.
Na koniec okresu sprawozdawczego tj. na dzień 31 grudnia 2011roku gmina, nie była obciążona zobowiązaniami wymagalnymi z tytułu dostaw towaru jak i usług.
Na bieżąco odprowadzane były zaliczki na podatek dochodowy od osób fizycznych za pracowników do Urzędu Skarbowego jak i składki emerytalne i rentowe do ZUS.
3.11. Stan środków na rachunkach bankowych jednostek samorządu terytorialnego na dzień 31 grudnia 2011r. według sprawozdania RB – ST:
- Stan środków na rachunku budżetu jednostki samorządu terytorialnego w tym : - 610.690,95 zł.
- środki niewykorzystanych dotacji w roku budżetowym - 20.449,48 zł.
- środki dotacji i subwencji przekazane w grudniu na styczeń następnego roku - 234.409,00 zł.
IV. Sprawozdanie o nadwyżce/deficycie\\
4.1 Sprawozdaniem Rb-NDS o nadwyżce/deficycie za rok 2011 złożonym do Regionalnej Izby Obrachunkowej przedstawia tabela Nr 14
W powyższym sprawozdaniu przedstawiono wykonanie dochodów z rozbiciem na dochody bieżące i dochody majątkowe planowane jak i wykonane za rok 2011., zgodnie z przedstawiona Tabelą Nr 2.
Wydatki z rozbiciem na wydatki bieżące i majakowe po stronie planu jak i wykonania za rok 2011., zgodnie z przedstawiona Tabelą Nr 10.
Wykazano przychody kwoty pożyczek jak i kredytów pobranych na realizacje zadań inwestycyjnych pobranych w roku 2011.
Również wykazano kwoty rozchodów ( spłaty zaciągniętych zobowiązań długoterminowych przypadających do spłaty w roku 2011 z budżetu gminy Suchań wykonane za rok 2011.
Na koniec roku tj. na dzień 31 grudnia 2011 r. stan wolnych środków na rachunku bankowym wynosi 336.360,21 zł.
V. Zmiany w planie wydatków na realizację programów finansowanych z udziałem środków, o których mowa w art. 5 ust. 1 pkt. 2 i 3, dokonane w trakcie roku budżetowego:
5.1 Zmiany w planie wydatków na realizację programów finansowanych z udziałem środków, o których mowa w art. 5 ust. 1 pkt. 2 i 3, dokonane w trakcie roku budżetowego jakie dokonała gmina Suchań przedstawia Tabela Nr 15.
VI. Stopień zaawansowania realizacji programów wieloletnich:
6.1 Rada Miejska w Suchaniu w dniu 29 grudnia 2010 r. Uchwałą Nr II/11/10 w sprawie uchwalenia wieloletniej prognozy finansowej Gminy Suchań na lata 2011 – 2020 w załączniku Nr 3 uchwaliła planowane i realizowane przedsięwzięcia Gminy Suchań w latach 2011 – i następnych.
Następnie w dniu 02 marca 2011 r. uchwałą Nr III/23/11 Rada Miejska w Suchaniu zmieniła uchwałę w sprawie uchwalenia wieloletniej prognozy finansowej Gminy Suchań na lata 2011 – 2020 r. oraz załącznik Nr 3 planowane i realizowane przedsięwzięcia Gminy Suchań,.
Natomiast w dniu 31 października 2011 r. Uchwałą Nr VII/76/11 Rada Miejska w Suchaniu dokonała zmiany w sprawie uchwalenia wieloletniej prognozy finansowej w załączniku Nr 3 Planowane i realizowane przedsięwzięcia Gminy Suchań w latach 2011 – 2020. - przyjęte zadania wieloletnie to:
- Dokończenie zadania inwestycyjnego z roku 2010 pod nazwą.,, Budowa lokalnej oczyszczalni ścieków komunalnych wraz z siecią kanalizacyjną w Wapnicy i budowa sieci wodociągowej wraz z przyłączami do granicy działki w Suchanówku (etap I) rozpoczęcie zadania od czerwca 2010 r. a zakończono zadania inwestycyjnego na dzień 30 maja 2011r.
Plan – 1.259.971,00 zł.
Zrealizowano – 1.203.679,54 zł.
Stopień realizacji wykonanego zadania w 100%.
- Zagospodarowanie plaży w miejscowości Wapnica – złożono wniosek w roku 2010. Realizacja zadania przewiduje się do wykonania w roku 2012 (podpisana umowa z wykonawcą na realizacje zadania do dnia 31 lipca 2012r).
Plan 615.387,00 zł.
Wykonano -0%,
Stopień realizacji – 0%
- Budowa sieci wodociągowej w miejscowościach Tarnowo i Suchanki gm. Suchań (etap II) – złożono wniosek, zaplanowano do realizacji zadanie w rok 2011 i w roku 2011 w miesiącu grudniu 2011roku zakończono w/w zadanie.
Plan - 1.215.157,63 zł.
Zrealizowano – 1.224.989,30 zł.
Stopień realizacji wykonanego zadania w 100 %.
W roku 2011 zadania inwestycyjne zaplanowane do realizacji w programie wieloletnim wykonano w 100 %, , tylko w jednym przypadku nie wykonano to zadanie ,, Zagospodarowanie plaży w miejscowości Wapnica”, które zaplanowano do realizacji w roku 2012, ponieważ gmina Suchań wystąpiła z wnioskiem do Urzędu Marszałkowskiego w ramach projektu PROW i wniosek będzie realizowany w 2012r ze względu na środki finansowe.
Zgodnie z art. 267 i art. 269 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157, poz. 1240, ze zmian. ) przedkładam sprawozdanie z wykonania budżetu Gminy Suchań za rok 2011.
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Osoba odpowiadająca za treść informacji
Teresa Grzegorczyk Data wytworzenia:
12 cze 2012
Osoba dodająca informacje
Dariusz Kiszel Data publikacji:
12 cze 2012, godz. 09:32
Osoba aktualizująca informacje
Dariusz Kiszel Data aktualizacji:
12 cze 2012, godz. 09:55