Logo BIP
Herb
Biuletyn Informacji Publicznej
Urzędu Miejskiego w Suchaniu

Wyszukiwanie zaawansowane

Menu przedmiotowe

BOI

Tagi

Uchwała w sprawie zwolnień z podatku od nieruchomości na terenie Gminy Suchań udzielanych w ramach pomocy de minimis


Uchwała Nr V/37/07

Rady Miejskiej w Suchaniu

z dnia 30 marca 2007r.

w sprawie zwolnień z podatku od nieruchomości na terenie Gminy Suchań udzielanych w ramach pomocy de minimis

Na podstawie przepisów art.18 ust. 2 pkt 8 i art. 40 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2001 r. Nr 142, poz.1591, z 2002r. Nr 23, poz.220, Nr 62, poz.558, Nr 113, poz.984, Nr 153, poz.1271, Nr 214, poz.1806, z 2003r. Nr 80, poz. 717, Nr 162, poz.1568, z 2004r. Nr 102, poz.1055, Nr 116, poz.1203, Nr 167, poz.1759, z 2005r. Nr 172, poz.1441 i Nr 175, poz.1457, z 2006r.Nr 17, poz.128), art.7 ust. 3 ustawy z dnia 12 stycznia 1991r. o podatkach i opłatach lokalnych(tekst jednolity: Dz.U.z 2006r. Nr 121, poz.844, Nr 220, poz.1601, Nr 225, poz.1635, Nr 245, poz.1775, Nr 249, poz.1828 i Nr 251, poz.1847) Rada Miejska uchwala, co następuje:

§ 1. Zwolnienia, o których mowa w niniejszej uchwale są pomocą de minimis w rozumieniu rozporządzenia Komisji (WE) Nr 1998/2006 z dnia 15 grudnia 2006r. (Dz.Urz.WE L 379/5 z 28.12.2006r.) z w sprawie zastosowania art.87 i 88 Traktatu WE w odniesieniu do pomocy w ramach zasady de minimis.

§ 2. Przedsiębiorca może uzyskać pomoc, o której mowa w § 1, jeżeli wartość tej pomocy brutto łącznie z wartością pomocy de minimis, otrzymanej przez niego w ciągu bieżącego roku budżetowego oraz dwóch poprzedzających go latach budżetowych nie przekroczy kwoty stanowiącej równowartość 200 tys. Euro.

§ 3.1. Niniejszą uchwałę stosuje się do pomocy przyznawanej przedsiębiorcom we wszystkich sektorach, z wyjątkiem:

a) sektora przewozu rzeczy i osób oraz działalności związanej z produkcją, przetwarzaniem i wprowadzaniem do obrotu produktów wymienionych w załączniku I do Traktatu,

b) pomocy udzielanej dla działalności związanej z wywozem, mianowicie pomocy związanej bezpośrednio z ilością wywożonych produktów, ustanowieniem i funkcjonowaniem sieci dystrybucyjnej lub wydatkami z ilością wywożonych produktów, ustanowieniem i funkcjonowaniem sieci dystrybucyjnej lub wydatkami bieżącymi dotyczącymi prowadzenia działalności wywozowej,

c) pomocy uwarunkowanej użyciem towarów produkcji krajowej przed towarami przywożonymi.

§ 4. Prawo do zwolnienia z podatku od nieruchomości, o którym mowa w niniejszej uchwale przysługuje przedsiębiorcom, którzy spełniają następujące warunki:

1) nie posiadają wpisów w dziale 4 rejestru przedsiębiorców, o których mowa w art. 41 ustawy z dnia 20 sierpnia 1997r. o Krajowym Rejestrze Sądowym (Dz.U.z 2001r. Nr 17, poz.209 ze zmianami),

2) nie figurują w rejestrze dłużników niewypłacalnych, o których mowa w art. 55 ustawy z dnia 20 sierpnia 1997 r. o Krajowym Rejestrze Sądowym (Dz.U.z 2001r. Nr 17, poz.209 ze zmianami)

§ 5. Prawo do zwolnienia z podatku od nieruchomości, o którym mowa w niniejszej uchwale, nie obejmuje przedsiębiorców rozpoczynających i prowadzących działalność handlową, gastronomiczną i stacje paliw.

§ 6.1. Zwalnia się od podatku od nieruchomości te grunty, budynki lub ich części oraz budowle, na których przedsiębiorca po raz pierwszy uruchomił działalność gospodarczą w rozumieniu przepisów o swobodzie działalności gospodarczej i utworzył nowe stanowiska pracy dla co najmniej 2 osób, posiadających status bezrobotnego lub absolwenta. Powyższe zwolnienie obejmuje:

a) 10 m2 powierzchni budynków na każde nowo utworzone miejsce pracy, a dla przedsiębiorców tworzących miejsca pracy, dla absolwentów powierzchnia ta wynosi 15 m2

b) 100 m2 powierzchni gruntów na każde nowo utworzone miejsce pracy

c) 5000 zł wartości budowli na każde nowo utworzone miejsce pracy.

2. Jeżeli przedsiębiorca nie jest objęty obowiązkiem podatkowym w którymkolwiek z przedmiotów opodatkowania wymienionych w ust.1, zwolnienie od podatku przysługuje tylko z tego tytułu, w którym jest opodatkowany.

3. Wysokość udzielonego zwolnienia od podatku nie może przekroczyć podatku należnego za nieruchomość lub jej część, związaną z prowadzeniem działalności gospodarczej za dany rok podatkowy.

4. Zwolnienie, o którym mowa w ust.1 przysługuje począwszy od pierwszego dnia miesiąca kalendarzowego następującego po miesiącu, w którym przedsiębiorca złożył wniosek o zwolnienie wraz z dokumentacją potwierdzającą spełnienie warunków niezbędnych do uzyskania zwolnienia oraz deklaracją (korektą deklaracji) na podatek od nieruchomości lub informacje w sprawie podatku od nieruchomości.

5. Zwolnienie stosuje się przez okres zatrudnienia osób, o których mowa w ust. 1 nie dłużej jednak niż przez okres 12 miesięcy.

7. Warunkiem korzystania ze zwolnienia jest:

1) zatrudnienie pracownika na podstawie umowy o pracę, w pełnym wymiarze czasu pracy;

2) zachowanie nowo utworzonych miejsc pracy przez okres korzystania ze zwolnienia od podatku od nieruchomości na podstawie uchwały.

8. Zwolnienie o którym mowa w § 6 ust. 1 nie przysługuje:

a) przedsiębiorcy, który już raz korzystał z ulgi, a następnie uzyskał wykreślenie z rejestru przedsiębiorców i zarejestrował rozpoczęcie nowej działalności,

b) przedsiębiorcy, który skorzystał z ulgi, a następnie zmienił nazwę lub przedmiot prowadzonej działalności,

c) przedsiębiorcy, który skorzystał z ulgi, a następnie zmienił formę prawną prowadzonej działalności albo skład osobowy przy prowadzeniu działalności.

§ 7.1. Zwolnienie z podatku od nieruchomości za budynki lub ich części na okres 12 miesięcy może otrzymać przedsiębiorca już prowadzący działalność, u którego został zwiększony i utrzymany stan zatrudnienia, za każde dodatkowo utworzone nowe miejsce pracy. Zwolnienie obejmuje 10 m2 powierzchni budynków na każde utworzone miejsce pracy, a dla przedsiębiorców tworzących miejsca pracy dla absolwentów powierzchnia ta wynosi 15 m2:

2. Wyliczone w ten sposób zwolnienie nie może przekroczyć wartości podatku od nieruchomości.

3. Warunkiem korzystania ze zwolnienia jest:

1) zatrudnienie pracownika na podstawie umowy o pracę, w pełnym wymiarze czasu pracy;

2) zachowanie nowo utworzonych miejsc pracy przez okres korzystania ze zwolnienia od podatku od nieruchomości na podstawie uchwały;

§ 8.1. Wniosek o udzielanie pomocy de minimis z tytułu uruchomienia działalności gospodarczej i tworzenie nowych miejsc pracy powinien zostać złożony w siedzibie Urzędu Miejskiego Suchań.

2. Wniosek powinien zawierać niezbędne dane dotyczące przedsiębiorcy, tj. adres siedziby przedsiębiorcy, nr NIP i REGON, datę wniosku, liczbę osób zatrudnionych w przedsiębiorstwie, klasę rodzaju działalności (4 pierwsze znaki PKD), wielkość przedsiębiorstwa, oświadczenie, że stan zatrudnienia pracowników na umowę o pracę nie zmniejszy się przez okres obowiązywania zwolnienia,

3.Do wniosku należy załączyć: informację o wielkości otrzymanej pomocy de minimis w ciągu bieżącego roku budżetowego oraz dwóch poprzedzających go latach budżetowych na dzień złożenia wniosku o udzielenie pomocy, umowy o pracę z nowo zatrudnionymi pracownikami, potwierdzenie zgłoszenia nowozatrudnionych pracowników do ubezpieczenia społecznego (należy dołączyć kopie deklaracji zgłoszeniowej do ubezpieczenia) określenie statusu zatrudnionej osoby.

4. Zwolnienie może uzyskać podatnik, który nie posiada żadnych zaległości z tytułu podatków i opłat lokalnych.

5. Po spełnieniu warunków udzielenia pomocy, Burmistrz Suchania wydaje decyzję o przyznaniu zwolnienia z podatku od nieruchomości w ciągu 30 dni od dnia złożenia kompletnego wniosku przez przedsiębiorcę.

§ 9. Przedsiębiorca korzystający ze zwolnienia określonego w § 6 i § 7 zobowiązany jest do składania najpóźniej do dnia 31 stycznia każdego roku, w którym korzysta ze zwolnienia dokumentów potwierdzających stan rzeczy, który uprawnia go do tego zwolnienia.

§ 10. Przedsiębiorca ma obowiązek umożliwienia przeprowadzenia doraźnych kontroli w przedsiębiorstwie korzystającym z pomocy de minimis.

§ 11.1. Przedsiębiorca korzystający z pomocy de minimis zobowiązany jest zawiadomić pisemnie Urząd Miejski w Suchaniu o utracie uprawnienia do korzystanie ze zwolnienia lub ulgi podatkowej, najpóźniej w terminie 14 dni od powstania okoliczności powodujących utratę warunków do uzyskania pomocy.

2. Przedsiębiorca, który w terminie określonym w ust.1 zawiadomi Urząd Miejski o utracie warunków do zwolnienia lub ulgi podatkowej, traci prawo do tej formy pomocy de minimis poczynając od miesiąca, w którym przestał spełniać te warunki.

3. Przedsiębiorca, który nie dopełnił terminowo zawiadomienia o okolicznościach, o których mowa w ust. 1 lub nie złożył w terminie informacji, o której mowa w § 7, traci prawo do pomocy de minimis poczynając od miesiąca, w którym te okoliczności wystąpiły.

4. Przedsiębiorca, który wprowadził organ podatkowy w błąd co do spełnienia warunków, od których uzależniona jest pomoc traci prawo do pomocy za cały okres, w którym była udzielana pomocy zobowiązany jest do zwrotu kwoty udzielonej pomocy wraz z odsetkami w wysokości ustalonej jak dla zaległości podatkowej, w terminie 14 dni od daty utraty uprawnień do korzystania z udzielonej pomocy.

§ 12. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Suchania.

§ 13. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Zachodniopomorskiego i obowiązuje do dnia 31 grudnia 2013r.

Przewodniczący Rady

Ryszard Warszawski


Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Osoba odpowiadająca za treść informacji

Barbara Hope

Data wytworzenia:
09 lis 2007

Osoba dodająca informacje

Daniel Wieczorkiewicz

Data publikacji:
20 lis 2007, godz. 11:58

Osoba aktualizująca informacje

Daniel Wieczorkiewicz

Data aktualizacji:
20 lis 2007, godz. 12:01