Infirmacja Burmistrza Suchania z wykonania budżetu gminy za I półrocze 2010 r.
INFORMACJA
BURMISTRZA SUCHANIA
Z WYKONANIA BUDŻETU GMINY
ZA I PÓŁROCZE 2010 R.
Informacja z wykonania budżetu gminy Suchań za I półrocze roku 2010 zostało sporządzone zgodnie z art. 266 ust.1 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych ( Dz. U Nr . Nr 157, poz. 1240 z późn. zmianami), oraz Uchwałą Nr XXIX/249/10 Rady Miejskiej w Suchaniu z dnia 24 czerwca 2010 r. w sprawie określenia zakresu i formy informacji o przebiegu wykonania budżetu gminy, przebiegu wykonania planu finansowego samorządowej instytucji kultury za I półrocze roku budżetowego.
I. Wstęp
- Budżet Gminy Suchań na rok 2010 został uchwalony na podstawie Uchwały Nr XXV/211/09 Rady Miejskiej w Suchaniu w dniu 23 grudnia 2009 r. w wysokościach:
- Dochody budżetu ogółem – 15.141.928,00 zł. zł.
z tego :
- dochody bieżące - 10.506.944,00 zł.
- dochody majątkowe - 4.634.984,00 zł.
1.2. Wydatki budżetu ogółem - 19.014.826,00 zł.
z tego :
- wydatki bieżące - 10.477.463,00 zł.
- wydatki majątkowe - 8.537.363,00 zł.
1.3. Uchwalono planowany deficyt budżetowy w wysokości – 3.872.898,00 zł.
1.4. W trakcie wykonywania budżetu gminy dokonywane były zmiany dotyczące planu dochodów i wydatków na realizację zadań własnych jak i zadań zleconych przez Rade Miejską jak i Zarządzeniami Burmistrza działającego z upoważnienia Rady Miejskiej zawartego w § 14 Uchwały Nr XXV/211/09 Rady Miejskiej w Suchaniu z dnia 23 grudnia 2009 r. roku w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Suchań na rok 2010.
1.5. Na dzień 30 czerwca 2010 r. r. Plan dochodów i wydatków budżetu gminy zaplanowany był w następujących kwotach :
1.6. Plan po stronie dochodów - 15.933.792,25 zł.
z tego:
- dochody bieżące – 11.275.308,25 zł.
- dochody majątkowe - 4.658.484,00 zł.
1.7. Plan po stronie wydatków - 20.089.982,25 zł.
z tego:
- wydatki bieżące – 11.248.919,25 zł.
- wydatki majątkowe – 8.841.063,00 zł.
A wykonanie dochodów i wydatków budżetu gminy za I półrocze 2010 r. zostało zrealizowane następująco :
1.8. Dochody Ogółem : - 6.260.498,04 zł.
w tym :
- dochody bieżące - 6.173.661,71 zł.
- dochody majątkowe - 86.836,33 zł.
1.9. Wydatki Ogółem : - 6.193.354,08 zł.
w tym :
- wydatki bieżące - 5.717.481,49 zł.
- wydatki majątkowe - 475.872,59 zł.
II. Realizacja dochodów budżetowych
2.1 Wykonanie dochodów budżetowych gminy Suchań za I półrocze 2010 r. zostało przedstawione w obowiązującej sprawozdawczości o dochodach budżetowych za okres od 01 stycznia 2010 r. do 30 czerwca 2010r. r. to jest w sprawozdaniu Rb -27S – miesięczne z wykonania planu dochodów budżetowych jednostki samorządu terytorialnego , Rb – 50 –kwartalne sprawozdanie o dotacjach związanych z wykonaniem zadań z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych jednostkom samorządu terytorialnego ustawami.
2.2.Wykonanie dochodów budżetu gminy Suchań za I półrocze 2010r. według działów klasyfikacji budżetowej przedstawia Tabela Nr 1.
Na planowaną kwotę dochodów ogółem ( z uwzględnieniem wprowadzonych zmian w trackie I półrocza 2010 roku ) 15.933.792,25 zł. wykonano 6.260.498,04 zł. co stanowi 39,29 % planu.
Powyższa tabela przedstawia wykonanie dochodów budżetu gminy Suchań za I półrocze 2010 r. według działów klasyfikacji budżetowej i tak:
- w dziale 010- Rolnictwo i łowiectwo wykonano 97,79 % planu dochodów,
- w dziale 600 – Transport i łączność wykonano 49,98 % planu dochodów,
- w dziale 700 – Gospodarka Mieszkaniowa wykonano 34,95 % planu dochodów,
- w dziale 710 – Działalność usługowa wykonano 82,39 % planu dochodów,
- w dziale 750 – Administracja publiczna wykonano 49,50 % planu dochodów,
- w dziale 751 – Urzędy naczelnych organów władzy państwowej, kontroli i ochrony prawa oraz sadownictwa wykonano 97,52 % planu dochodów,
- w dziale 756 – Dochody od osób prawnych, od osób fizycznych i od innych jednostek nieposiadających osobowości prawnej oraz wydatki związane z ich poborem wykonano 42,62 % planu dochodów,
- w dziale 758 –Różne rozliczenia wykonano 57,37 % planu dochodów,
-w dziale 801 – Oświata i wychowanie wykonano 55,22 % planu dochodów,
- w dziale 852 – Pomoc społeczna wykonano 55,40 % planu dochodów,
- w dziale 853 – Pozostałe zadania w zakresie polityki społecznej wykonano 63,25 % planu dochodów,
- w dziale 854 – Edukacyjna opieka wychowawcza wykonano 100 % planu dochodów,
- w dziale 900 – Gospodarka komunalna i ochrona środowiska wykonano 2,81 % planu dochodów,
- w dziale 921 – Kultura i ochrona dziedzictwa narodowego wykonano 11,10 % planu dochodów.
2.3. Wykonanie ogółem dochodów związanych z realizacji zadań własnych jaki i zadań zleconych budżetu gminy Suchań za I półrocze 2010r. według działów, rozdziałów, paragrafów klasyfikacji budżetowej przedstawia
Tabela Nr 2
Tabela Nr 2 – przedstawia w pełnej szczegółowości wykonanie ogółem dochodów budżetu gminy Suchań za I półrocze 2010 r. z realizacji zadań własnych jak i zadań zleconych gminie ustawami, z wyodrębnieniem w działach, rozdziałach oraz paragrafach klasyfikacji budżetowej i ważniejszych źródeł.
Na plan ogółem dochodów gminy 15.933.792,25 zł. na zadania własne plan wynosi w kwocie 13.823.242,99 zł. oraz na zadania zlecone z zakresu administracji rządowej kwotę 2.110.549,26 zł. Natomiast wykonanie z kwoty ogółem 6.260.498,04 wykonano na zadania własne kwotę 4.996.233,78 zł. a na zadania zlecone wykonano kwotę 1.264.264,26 zł.
2.4. Wykonanie dochodów budżetu gminy Suchań związanych z realizacja zadań zleconych z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych ustawami za I półrocze 2010 r. według działów, rozdziałów, paragrafów kalcyfikacji budżetowej przedstawia Tabela Nr 3.
Na plan 2.110.549,26 zł. wykonano 1.264.264,26 zł. co stanowi 59,90 % wykonania.
Tabela Nr 3 – przedstawia w pełnej szczegółowości wykonanie dochodów budżetu gminy Suchań związanych z realizacją zadań zleconych z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych ustawami gminie za I półrocze 2010 r. według działów, rozdziałów, paragrafów klasyfikacji budżetowej.
2.5. Wykonanie dochodów za wydawane zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych za I półrocze 2010 r. wynosi:
Wpływy z opłat za zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych na plan 69.000,00 zł wykonano 47.561,81 zł. co stanowi 68,93 % planu dochodów.
2.6. Wykonanie planowanych dochodów związanych z realizacją zadań wspólnie realizowanych w drodze porozumień, umów miedzy jednostkami samorządu terytorialnego za I półrocze 2010 r.
W ramach zawartego porozumienia z Powiatem Stargardzkim Gmina Suchań otrzyma dotację na rok 2010 w kwocie - 8.500,00 zł. a wykonanie za I półrocze 2010 r wynosi 4.248,00 zł w zakresie powierzonego do realizacji zadania – utrzymanie czystości i utrzymanie zimowe ulic powiatowych w Suchaniu.
2.7. Informacja o udzielonych ulgach i odroczeniach z tytułu wpłat podatków lokalnych w gminie Suchań za okres od 01 stycznia 2010 r. do 30 czerwca 2010 r. jest następująca:
Zgodnie ze sprawozdaniem RB- 27S miesięczne z wykonania planu dochodów budżetowych jednostki samorządu terytorialnego za I półrocze 2010 r. przedstawiam wykonanie :
- skutki obniżenia górnych stawek podatków obliczone za okres sprawozdawczy to jest do 30 czerwca 2010r. wyniosły w kwocie 376.701,27 zł.
- skutki udzielonych ulg i zwolnień obliczone za okres sprawozdawczy to jest do 30 czerwca 2010 r. wyniosły 24.205,89 zł.
Skutki decyzji wydanych przez organ podatkowy na podstawie ustawy – Ordynacja Podatkowa, obliczone za okres sprawozdawczy:
- umorzenie zaległości podatkowych w kwocie – 3.128,00 zł.
- rozłożenie na raty, odroczenie terminu płatności, zwolnienie z obowiązku pobrania, ograniczenie poboru w kwocie - 6.673,80 zł.
Jednak główną formą w przypadku zaległości podatkowych i nie podatkowych należności budżetowych jest doprowadzenie do ugodowego załatwienia sprawy.
III. Realizacja wydatków budżetowych
3.1. Wykonanie wydatków budżetowych gminy Suchań za I półrocze 2010 r. zostało przedstawione w obowiązującej sprawozdawczości o wydatkach budżetowych za okres od 01 stycznia 2010 r. do 30 czerwca 2010 r. w sprawozdaniu Rb – 28S miesięczne sprawozdanie z wykonania planu wydatków budżetowych jednostki samorządu terytorialnego.
3.2.Wykonanie wydatków budżetowych gminy Suchań za I półrocze 2010 r. według działów klasyfikacji budżetowej przedstawia Tabela Nr 4
Tabela została sporządzona na podstawie sprawozdania o wydatkach budżetowych za I półrocze 2010 r., które zostało przekazane dla Regionalnej Izby Obrachunkowej.
Wydatki ogółem według powyższego zestawienia zostały wykonane na plan 20.089.982,25 zł. wykonano 6.193.354,08 zł. co stanowi 30,83 % .i tak:
- w dziale 010- Rolnictwo i łowiectwo wykonano 94,06 % planu wydatków,
- w dziale 600 – Transport i łączność wykonano 7,62 % planu wydatków,
- w dziale 700 – Gospodarka Mieszkaniowa wykonano 20,55 % planu wydatków,
- w dziale 710 – Działalność usługowa wykonano 57,87 % planu wydatków,
- w dziale 750 – Administracja publiczna wykonano 50,98 % planu wydatków,
- w dziale 751 – Urzędy naczelnych organów władzy państwowej, kontroli i ochrony prawa oraz sadownictwa wykonano 54,86 % planu wydatków,
- w dziale 754 – Bezpieczeństwo publiczne i ochrona przeciwpożarowa wykonano 18,55 % planu wydatków
- w dziale 756 – Dochody od osób prawnych, od osób fizycznych i od innych jednostek nieposiadających osobowości prawnej oraz wydatki związane z ich poborem wykonano 23,98 % planu wydatków,
- w dziale 757 – Obsługa długu publicznego wykonano 38,22 % planu wydatków,
-w dziale 801 – Oświata i wychowanie wykonano 52,53 % planu wydatków,
- w dziale 851 – Ochrona zdrowia wykonano 48,84 % planu wydatków,
- w dziale 852 – Pomoc społeczna wykonano 55,24 % planu wydatków,
- w dziale 853 – Pozostałe zadania w zakresie polityki społecznej wykonano 42,57 % planu wydatków,
- w dziale 854 – Edukacyjna opieka wychowawcza wykonano 63,78 % planu wydatków,
- w dziale 900 – Gospodarka komunalna i ochrona środowiska wykonano 5,12 % planu wydatków,
- w dziale 921 – Kultura i ochrona dziedzictwa narodowego wykonano 61,28 % planu wydatków,
- dziale 926 – Kultura fizyczna i sport wykonano 38,26 % planu wydatków.
3.5. Wykonanie wydatków na realizację zadań własnych i zadań zleconych ogółem za I półrocze 2010 r. według działów i rozdziałów klasyfikacji budżetowej z wyodrębnieniem:
a) wydatków bieżących, w tym w szczegółowości:
- wynagrodzenia i składki od nich naliczane,
-wydatki związane z realizacja zadań statutowych,
- dotacje na zadania bieżące,
- świadczenia na rzecz osób fizycznych
- wydatki na programy finansowane z udziałem środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu(EFTA) oraz innych środków pochodzących ze źródeł zagranicznych niepodlegających zwrotowi, w części związanej z realizacja zadań Gminy,
- wydatki z tytułu poręczeń i gwarancji,
- wydatków na obsługę długu.
b) wydatków majątkowych:
przedstawia Tabela Nr 5
Na plan ogólny budżetu 20.089.982,25 zł. wykonano 6.193.354,08zł. z tego:
- na zadania bieżące kwotę - 5.717.481,49 zł. z tego na :
- wynagrodzenia i składki od nich naliczane 2.172.487,30 zł.
-wydatki związane z realizacja zadań statutowych 1.585.955,82 zł.
- dotacje na zadania bieżące 158.674,99 zł.
- świadczenia na rzecz osób fizycznych 1.528.171,20 zł.
- wydatki na programy finansowane z udziałem środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu(EFTA) oraz innych środków pochodzących ze źródeł zagranicznych niepodlegających zwrotowi, w części związanej z realizacja zadań Gminy 231.903,22 zł.
- wydatki z tytułu poręczeń i gwarancji,
- wydatków na obsługę długu. 40.288,96 zł.
- na zadania majątkowe kwotę - 475.872,59 zł.
Dane o zrealizowanych wydatkach na zadania własne jak i zlecone zapisanych w budżecie gminy Suchań za I półrocze 2010 roku przedstawiam poniżej:
Dział 010 – Rolnictwo i łowiectwo - 237.308,14 zł.
Rozdział 01030 - Izby rolnicze - 7.258,88 zł
- wpłata gminy Suchań na rzecz izb rolniczych w wysokości 2 % uzyskanych wpływów z podatku rolnego
Rozdział 01095 - Pozostała działalność - 230.049,26 zł.
- zakup usług pozostałychoraz zakup materiałów i wyposażenia związane z realizacją zadań w rolnictwie i wydatki związane z realizacją zadań zleconych z przeznaczeniem na zwrot podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej przez producentów rolnych
Dział 600 - Transport i łączność - 36.218,12 zł.
Rozdział 60016 – Drogi publiczne gminne - 36.218,12 zł.
- remont cząstkowy dróg gminnych, zakup materiałów, zakup usług pozostałych związanych z utrzymaniem dróg gminnych z tego na:
- zakup usług remontowych dróg gminnych – 22.533,95 zł,
-zakup usług bieżących dróg między innymi zimowe utrzymanie dróg gminnych – 9.960,80 zł.,
- zakup materiałów – 1.723,37 zł.
Dział 700 - Gospodarka mieszkaniowa - 28.051,89 zł.
Rozdział 70005 - Gospodarka gruntami i nieruchomościami - 13.477,94 zł.
Wydatki związane z przygotowaniem nieruchomości do sprzedaży i dzierżawy (koszty wyceny nieruchomości przez rzeczoznawców, ogłoszenia w prasie i tym podobne wydatki).
Rozdział 70095 - Pozostała działalność - 14.573,95 zł.
- zakup materiałów i wyposażenia, zakup energii, zakup usług remontowych, zakup usług pozostałych związanych z utrzymaniem zasobów mieszkaniowych oraz pozostałej działalności związanej z gospodarką mieszkaniowa,
Dział 710 - Działalność usługowa - 42.013,31 zł.
Rozdział 71014 – Opracowania geodezyjne i kartograficzne - 9.937,49 zł.
- zakup usług pozostałych ( wyrysy, wypisy z opracowań geodezyjnych i kartograficznych nieruchomości przeznaczonych na potrzeby gminy).
Rozdział 71035 - Cmentarze - 32.075,82 zł.
-zakup materiałów i wyposażenia oraz usług związanych z utrzymaniem cmentarzy komunalnych w mieście jak i na wsiach, oraz wydatki inwestycyjne związane z wykonaniem ogrodzenia cmentarza w Sadłowie w tym:
-zakup usług pozostałych – 22.279,69 zł. na utrzymanie bieżące cmentarzy komunalnych między innymi wycinka 3 drzew (lipa) na cmentarzu komunalnym Sadłowo, wycinka drzew i korekta na cmentarzu komunalnym w Suchaniu.
- wydatki inwestycyjne jednostek budżetowych; wykonanie ogrodzenia cmentarza w Sadłowie - 8.703,51 zł.
Dział 750 - Administracja publiczna - 827.448,90 zł.
Rozdział. 75011 - Urzędy wojewódzkie - 42.202,00 zł.
- są to środki finansowe otrzymane w formie dotacji z budżetu państwa na sfinansowanie kosztów administracyjnych związanych z wykonywaniem zadań zleconych gminie ( Urząd Stanu Cywilnego).
Rozdział 75022 - Rady gmin ( miast i miast na prawach powiatu) - 39.671,79 zł.
- wydatki związane z funkcjonowaniem Rady Miejskiej, Komisji Rady, diety radnych, oraz zakup materiałów biurowych, delegacje radnych, szkolenia.
Rozdział 75023 - Urzędy gmin( miast i miast na prawach powiatu)
- 604.565,13 zł.
- w rozdziale tym zrealizowano wydatki związane z funkcjonowaniem urzędu miejskiego , a więc wynagrodzenia pracowników administracji wraz z wydatkami pochodnymi od wynagrodzeń zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami oraz wszelkie wydatki związane z utrzymaniem budynku administracyjnego, sprzętu komputerowego, programów komputerowych, szkolenia pracowników, podróży służbowych, opłaty z tytułu zakupu usług telekomunikacyjnych świadczonych w ruchomej publicznej sieci telefonicznej, jak i opłaty z tytułu zakupu usług telekomunikacyjnych świadczonych w stacjonarnej publicznej sieci telefonicznej, zakup materiałów biurowych, itp.
Rozdział 75045 – Kwalifikacja wojskowa -424,40 zł.
- zakup usług pozostałych ( koszt dojazdu poborowych na komisje)
Rozdział 75075 – Promocja jednostek samorządu terytorialnego - 11.376,36 zł.
- Wydatki związane z promocja gminy między innymi na zakupy materiałów i wyposażenia promujących gminę oraz zakup usług pozostałych związanych z wykonaniem plakatów jak i broszur promujących i informacyjnych o gminie.
Rozdział 75095 - Pozostała działalność - 129.209,22 zł.
-zakup materiałów i wyposażenia, zakup usług pozostałych, wynagrodzenia bezosobowe związane z pozostałą działalnością urzędu oraz obsługą bankowa budżetu gminy, jak również wydatki dotyczące obchodów ,, Dni Suchania”.
Dział 751 – Urzędy naczelnych organów władzy państwowej, kontroli i ochrony prawa oraz sadownictwa - 7.954,57 zł.
Rozdział 75101 - Urzędy naczelnych organów władzy państwowej, kontroli i ochrony prawa - 360,00 zł.
- wydatki związane z prowadzeniem i aktualizacją stałego rejestru wyborców w gminie ( gmina na powyższe zadanie otrzymuje dotację celowa).
Rozdział 75107 Wybory Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej - 7.594,57 zł
- dotacja celowa otrzymana z budżetu państwa na zorganizowanie i przeprowadzenie wyborów Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej (zakup materiałów i wyposażenia lokali wyborczych jak i diety dla członków komisji wyborczych).
Dział 754 - Bezpieczeństwo publiczne i ochrona przeciwpożarowa - - 48.247,85 zł.
Rozdział 75412 - Ochotnicze straże pożarne - 48.247,85 zł.
- w tym na : wydatki przeznaczone na utrzymanie ochotniczych straży pożarnych funkcjonujących na terenie naszej gminy ( płace kierowców samochodów bojowych, zakup paliwa, części zamiennych do samochodów, sprzętu, materiałów BHP, ubezpieczenia, oraz dzierżawę budynku oraz wydatki inwestycyjne – modernizacja pomieszczenia w budynku remizy w Suchaniu – 6.113,42
Dział 756 – Dochody od osób prawnych, od osób fizycznych i od innych jednostek nieposiadających osobowości prawnej oraz wydatki związane z ich poborem
- 7.192,90zł.
Rozdział 75647 - Pobór podatków, opłat i nie podatkowych należności budżetowych
- wydatki przeznaczone na wypłatę prowizji za inkaso podatków i opłat dla sołtysów, oraz opłaty komornicze za prowadzenie windykacji podatkowych, a także opłaty za wpis do ksiąg wieczystych zadłużeń podatkowych. – 7.192,90 zł.
Dział 757 - Obsługa długu publicznego - 40.288,96 zł.
Rozdział 75702 - Obsługa papierów wartościowych, kredytów i pożyczek jednostek samorządu terytorialnego - 40.288,96 zł.
- wykonane wydatki w budżecie z przeznaczeniem na spłatę odsetek od zaciągniętych przez gminę kredytu w banku na przebudowę i rozbudowę Placu Rynku w Suchaniu, odsetki od pożyczka z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Szczecinie na budowę kotłowni opalanej biomasą zasilającej obiekt szkolny w Suchaniu oraz spłatę odsetek od kredytu na zadanie inwestycyjne pod nazwa,, Budowa boisk sportowych w ramach budowy kompleksu Moje – Boisko Orlik 2012 w Suchaniu,,.
Dział 801 - Oświata i wychowanie - 2.079.964,09zł.
Rozdział 80101 Szkoły podstawowe - 1.189.634,97 zł
- Wydatki na utrzymanie szkoły podstawowej, większa część wydatków szkoły stanowi wynagrodzenia nauczycieli wraz z pochodnymi od płac, wydatki bieżące związane z utrzymaniem budynku : ogrzewanie, utrzymanie czystości, koszty ubezpieczenia, drobnych remontów, delegacje nauczycieli, koszty usług telefonicznych, zakup materiałów papierniczych do sprzętu drukarskiego i urządzeń kserograficznych, zakup usług dostępu do sieci Internet i inne wydatki związane z funkcjonowaniem szkoły podstawowej, oraz wydatki inwestycyjne na zadanie ,, wymianie lamp wraz ze słupami na nowe( wysokość słupa 6 mb z wysięgnikami oraz oprawy oświetlenia ulicznego 150 W z lampami matahalogenowymi sztuk 5), podłączenie do istniejących instalacji w budynkach oraz wymianie rozdzielni wnękowej na wnękową modułową oraz wykonanie elementów wyposażenia Sali sportowej w Zespole Szkół Publicznych w Suchaniu i wykonanie, montaż, adaptacja elementów stalowych.
Z kwoty 1.189.634,97 zł. wykonania na wydatki bieżące wykonano kwotę 1.138.998,44 zł. z tego na wynagrodzenia i składki od nich naliczone kwotę 863.254,52 zł., na świadczenia na rzecz osób fizycznych 57.560,67 zł. Natomiast na wydatki inwestycyjne kwotę – 50.636,53 zł.
Rozdział 80103 - Oddziały przedszkolne w szkołach podstawowych - 22.818,80 zł.
- wydatki bieżące na utrzymanie i funkcjonowanie oddziałów przedszkolnych ( zerówka) między innymi wynagrodzenia pracowników oraz pochodne od wynagrodzeń, zakup pomocy naukowych dydaktycznych i książek jak również świadczeń zakupu usług zdrowotnych
Rozdział 80104 - Przedszkola - 89.398,07 zł.
- dotacje na prowadzenie Niepublicznego Przedszkola w Suchaniu i Oddziału w Wapnicy.
Rozdział 80110 - Gimnazja - 561.564,09 zł.
- mieszczą się tu standardowe wydatki związane z funkcjonowaniem gimnazjum tj: płace nauczycieli wraz z należnymi pochodnymi od wynagrodzeń, koszty zakupu opału, materiałów kancelaryjnych, energii, zakup pomocy naukowych, dydaktycznych i książek, opłaty za telefon stacjonarny, delegacje nauczycieli, zakup usług pozostałych, zakup usług dostępu do sieci Internet, zakup materiałów papierniczych do sprzęty drukarskiego i urządzeń kserograficznych itp.
Na wydatki bieżące wykonano kwotę 561.564,09 zł. z tego na wynagrodzenia i składki od nich naliczone kwotę 402.147,18 zł.
Rozdział 80113 - Dowożenie uczniów do szkół - 104.878,70 zł.
- wydatki na zakupy usług z wykonaniem usług dowozów dzieci do szkoły z terenu całej gminy Suchań ( umowa z przewoźnikiem na dowozy dzieci do szkoły)
Rozdział 80146 - Dokształcanie i doskonalenie nauczycieli -2.814,22 zł.
- zgodnie z wymogami przepisów – Karta Nauczyciela wyodrębniono środki na dokształcanie nauczycieli wydatki na zakup materiałów, zakup usług pozostałych jak i na delegacje krajowe dla nauczycieli którzy się dokształcają i podwyższają kwalifikacje zawodowe.
Rozdział 80148 Stołówki szkolne -108.855,24 zł.
- wykonane wydatki bieżące na utrzymanie i funkcjonowanie stołówki szkolnej: płace pracowników wraz z pochodnymi od płac, zakup środków żywności, zakup usług remontowych, zakup energii, zakup materiałów itp.
Dział 851 - Ochrona zdrowia - 37.462,98 zł.
Rozdział 85154 - Przeciwdziałanie alkoholizmowi - 34.342,97 zł.
- wykonane środki z przeznaczeniem na przeciwdziałanie alkoholizmowi zgodnie z obowiązująca w tym zakresie ustawą. Podziału szczegółowego wydatków dokonuje Komisja do spraw przeciwdziałania alkoholizmowi.
Rozdział 85195 – Pozostała działalność - 3.120,01 zł.
- zakup materiałów i wyposażenia oraz zakupu usług pozostałych związanych z ochroną zdrowia.
Dział 852 – Pomoc społeczna - 1.447.122,07 zł.
Rozdział 85202- Domy pomocy społecznej - 5.000,00 zł.
-zakup usług pozostałych – wydatki związane z utrzymaniem podopiecznych w domach pomocy społecznej z terenu gminy.
Rozdział 85212 - Świadczenia rodzinne, świadczenia z funduszu alimentacyjnego oraz składki na ubezpieczenia emerytalne i rentowe z ubezpieczenia społecznego
- 977.071,00 zł.
- środki pochodzą z dotacji otrzymanej z budżetu państwa w całości i są przeznaczone na wypłatę świadczeń rodzinnych oraz świadczeń z funduszu alimentacyjnego oraz składek na ubezpieczenie emerytalne i rentowe z ubezpieczenia społecznego dla mieszkańców gminy oraz 3% dotacji na utrzymanie pracownika socjalnego i bieżąca działalność powyższych świadczeń.
Rozdział 85213 - Składki na ubezpieczenie zdrowotne opłacane za osoby pobierające niektóre świadczenia z pomocy społecznej, niektóre świadczenia rodzinne oraz za osoby uczestniczące w zajęciach w centrum integracji społecznej
- 10.355,96 zł.
- otrzymana dotacja z budżetu państwa na wydatki związane z opłacaniem ubezpieczenia zdrowotnego za osoby pobierające niektóre świadczenia z pomocy społecznej
Rozdział 85214 - Zasiłki i pomoc w naturze oraz składki na ubezpieczenia emerytalne i rentowe
- 63.575,93 zł.
-otrzymano dotacje z budżetu państwa na realizację zadań z zakresu pomoc w naturze oraz składki na ubezpieczenie dla mieszkańców gminy otrzymujące zasiłki z pomocy społecznej, oraz własne środki na pomoc społeczna oraz zakup usług pozostałych związanych z przekazywaniem świadczeń
Rozdział 85215 - Dodatki mieszkaniowe - 63.376,50 zł.
- zrealizowano wydatki przeznaczone na wypłatę dodatków mieszkaniowych dla mieszkańców gminy, którzy kwalifikują się do otrzymania takich świadczeń zgodnie z ustawą o dodatkach mieszkaniowych.
Rozdział 85216 – Zasiłki stałe - 111.408,18 zł.
- zrealizowane wydatki z przeznaczeniem na wypłatę zasiłków stałych z realizacji zadań własnych jak i z realizacji zadań zleconych.
Rozdział 85219 - Ośrodki pomocy społecznej - 89.945,78 zł.
- wydatki dotyczą utrzymania i funkcjonowania ośrodka pomocy społecznej( płace i pochodne od wynagrodzeń, szkolenia, podróże służbowe, zakup materiałów kancelaryjnych, zakup usług pozostałych, otrzymana dotacja z budżetu państwa nie wystarczyła, pozostała kwota wydatków została zabezpieczono z wydatków własnych gminy.
Rozdział 85295 - Pozostała działalność - 126.388,72 zł.
- w rozdziale tym środki przeznaczone są na dożywianie kwotę zabezpieczono z dochodów własnych, zabezpieczono środki finansowe na zatrudnienie pracowników w ramach świadczeń społecznych na prace społecznie użyteczne ( 40 % musi zabezpieczyć w swoim budżecie gmina a 60 % otrzymuje gmina z Powiatowego Urzędu Pracy jako refundację ponoszonych kosztów na powyższe zadanie).
Dział 853 – Pozostałe zadania w zakresie polityki społecznej - 231.903,22 zł.
Rozdział 85395 – Pozostała działalność
Realizowane są następujące projekty:
Projekt I
- Program : Operacyjny Kapitał Ludzki
- Priorytet : VII Promocja integracji społecznej
- Nazwa projektu - ,, Integracja społeczna w powiecie stargardzkim”
Powyższy projekt realizowany jest przez Ośrodek Pomocy Społecznej w Suchaniu.
Projekt II
- Program: Operacyjny Kapitał Ludzki
- Priorytet :Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionie
- Nazwa projektu -,,Uruchomienie alternatywnych form wychowania przedszkolnego w Gminie Suchań w miejscowości Suchanówko i Tarnowo”
Powyższy projekt realizowany jest przez Gminę Suchań.
Projekt III
- Program : Operacyjny Kapitał Ludzki
- Priorytet: Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionie
- Nazwa projektu - ,, SZPAN – Szkolne Programy Aktywności i Nauki
Powyższy projekt realizowany jest przez Zespół Szkół Publicznych w Suchaniu – Szkołę Podstawową w Suchaniu
Projekt IV
- Program : Operacyjny Kapitał Ludzki
- Priorytet : Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionie
- Nazwa projektu - ,,SZPAN – Szkolne Programy Aktywności i Nauki
Powyższy projekt realizowany jest przez Zespół Szkół Publicznych w Suchaniu – Gimnazjum Publiczne
Dział 854 - Edukacyjna opieka wychowawcza - 135.996,49 zł
Rozdział 85401 - Świetlice szkolne - 76.196,07 zł
- wydatek bieżące zaplanowano na utrzymanie i funkcjonowanie świetlic szkolnych tj. wynagrodzenie nauczycieli i pochodne od wynagrodzeń dla osób, które pracują w świetlicach.
Rozdział 85415 – Pomoc materialna dla uczniów - 59.800,42 zł.- środki wydatkowane z dotacji otrzymanej od budżetu państwa na realizowanie zadania .
Dział 900 - Gospodarka komunalna i ochrona środowiska - 431.527,85 zł.
Rozdział 90001 - Gospodarka ściekowa i ochrona wód - 164.918,20 zł.
- wydatki w tym rozdziale zostały zrealizowane na utrzymanie i funkcjonowanie oczyszczalni ścieków t.j wynagrodzenia osobowe i pochodne od wynagrodzeń, zakup materiałów i wyposażenia, energii, usług zdrowotnych, usług remontowych, zakup usług obejmujących wykonanie ekspertyz, analiz i opinii, różne opłaty i składki
Wykonano również środki na wydatki inwestycyjne jednostki budżetowej na następujące zadania:
- ,,Budowa lokalnej oczyszczalni ścieków komunalnych wraz z siecią kanalizacyjna w Wapnicy i budowa sieci wodociągowej wraz z przyłączami do granicy działki w Suchanówku ( etap I) – na powyższe zadanie została podpisana umowa o przyznanie pomocy Nr 00031 – 6921 –UM1600069/09 w ramach działania ,, Podstawowe usługi dla gospodarki i ludności wiejskiej” objętego PROW na lata 2007 – 2013. – umowa z dnia 16.04.2010 r. pomiędzy Gmina a Samorządem Województwa Zachodniopomorskiego w Szczecinie.
- ,,Remont stacji uzdatniania Wody w m. Tarnowo gm. Suchań”,
- Wykonanie dokumentacji technicznej dotyczącej odwodnienia terenu przy ul. Pomorskiej położonego na działce Nr 292/1 i 292/2 w obrębie ewidencyjnym Suchań.
Rozdział 90003 - Oczyszczanie miast i wsi - 22.881,12 zł.
- wydatki przeznaczone na pokrycie kosztów zakupu materiałów, oraz zakupu usług pozostałych związanych z wywozem nieczystości, wykonanie jednorazowej usługi zbiórki odpadów wielkogabarytowych z terenu miasta i gminy Suchań .
Rozdział 90004 - Utrzymanie zieleni w miastach i gminach - 13.662,14 zł.
- wydatkowano środki na koszenie trawy na skwerach oraz zakup paliwa do kosiarek, zakup kwiatów w celu wysadzenia ich na klombach ulicznych oraz zagospodarowanie wysepek ma terenie miasta Suchań.
Rozdział 90015 – Oświetlenie ulic, placów i dróg - 126.032,78 zł.
- wydatkowane kwoty na sfinansowanie zakupu energii elektrycznej w celu oświetlenia ulic i dróg gminnych, wykonano wydatki na bieżącą konserwacje punktów świetlnych, oraz zakup usług remontowych związanych z modernizacją oświetlenia ulicznego na poprawę efektu oświetleniowego , oraz zakup ozdób świątecznych jak również wynagrodzenie bezosobowe dla osób biorących udział w montażu i demontażu ozdób świątecznych.
Rozdział 90095 - Pozostała działalność - 104.033,91 zł.
- zakup materiałów i wyposażenia – zrealizowano na kwotę 16.953,68 zł. oraz zakup usług pozostałych związanych z pozostałą działalnością w gospodarce komunalnej i ochronie środowiska na kwotę – 3.052,72 zł. , wydatkowano środki na wynagrodzenie i pochodne od wynagrodzeń dla osób zatrudnionych w ramach prac publicznych ( podpisana umowa z Powiatowym Urzędem Pracy w Stargardzie) oraz wydatki inwestycyjne związane z budową placów zabaw dla dzieci w miejscowościach .
- wykonanie elementów placów zabaw oraz transport i montaż w miejscowości Suchanówku,
- wykonanie elementów placów zabaw oraz transport i montaż w miejscowościach :Modrzewo, Tarnowo, Słodkowo, Suchaniu, Wapnicy.
- ogrodzenie placu zabaw w miejscowości Suchanówko.
- budowa placu zabaw w miejscowości Suchanówko i doposażenie placu zabaw w miejscowości Wapnica oraz organizacja zabaw dla dzieci,
Dział 921 - Kultura i ochrona dziedzictwa narodowego - 475.074,65 zł.
Rozdział 92109 - Domy i ośrodki kultury, świetlice i kluby - 415.554,65 zł.
- z powyższej kwoty wydatkowano na zadania bieżące kwotę – 115.649,67 z tego na wynagrodzenia i składki od nich naliczone w kwocie 17.196,82 zł. a pozostałą kwotę 98.452,85 miedzy innymi wykonano na zakup materiałów i wyposażenia , zakup usług pozostałych na remonty następujących świetlic miedzy innymi:
1) Tarnowo – 4.583,06 zł.,
2) Żukowo – 2.502,39 zł,
3) Modrzewo – 3.914,40 zł,
4) Wapnica – 17.404,89 zł,,
5) Brudzewice – 3.644,44 zł,
A na wydatki inwestycyjne jednostek budżetowych zrealizowano w kwocie – 299.904,98 zł. na:
-,, Przebudowa i remont budynku świetlicy wiejskiej w Nosowie wraz z wyposażeniem,,
-,, Remont świetlicy wiejskiej w Żukowie”
Rozdział 92116 - Biblioteki - 59.520,00 zł.
- przekazano dotację na bieżącą działalność Gminnej Biblioteki Publicznej w Suchaniu oraz fili działających w gminie.
Dział 926 – Kultura fizyczna i sport - 79.578,09 zł.
Rozdział 92601 Obiekty sportowe - 22.938,22 zł.
Wydatki związane z utrzymaniem obiektów sportowych – boisk sportowych i obiektu ,,moje boisko Orlik 2012, na terenie gminy i miasta Suchań, zakup materiałów i wyposażenia, ubezpieczenie obiektów oraz wynagrodzenia dla osób prowadzących zajęcia na tych obiektach dla mieszkańców .
Rozdział 92605 - Zadania w zakresie kultury fizycznej i sportu - 2.498,04 zł.
- zrealizowano wydatki związane z przekazana dotacją na zadanie własne gminy realizowane przez podmioty nie należące do sektora finansów publicznych – rozwijanie kultury fizycznej wśród juniorów i seniorów..
Rozdział 92695 - Pozostała działalność - 54.141,83 zł.
- wykonano wydatki bieżące z przeznaczeniem na upowszechnianie kultury fizycznej i sportu dla mieszkańców miasta i gminy Suchań.
3.6.Wykonanie wydatków budżetu gminy Suchań związanych z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych ustawami gminie
za I półrocze 2010 r. wyodrębnieniem na :
a) wydatków bieżących, w tym w szczegółowości:
- wynagrodzenia i składki od nich naliczane,
-wydatki związane z realizacja zadań statutowych,
- dotacje na zadania bieżące,
- świadczenia na rzecz osób fizycznych
- wydatki na programy finansowane z udziałem środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu(EFTA) oraz innych środków pochodzących ze źródeł zagranicznych niepodlegających zwrotowi, w części związanej z realizacja zadań Gminy,
- wydatki z tytułu poręczeń i gwarancji,
- wydatków na obsługę długu.
b) wydatki majątkowe
Przedstawia Tabela Nr 6
3.7. Wykonanie zadań inwestycyjnych zrealizowanych z budżetu gminy Suchań za I półrocze roku 2010 przedstawia Tabela Nr 7,
Za I półrocze 2010 r. na plan wydatków majątkowych 8.841.063,00 zł. wykonano kwotę 475.872,59 zł.
Szczegółowy wykaz zadań inwestycyjnych przedstawia tabela Nr 7.
- stan środków na początek roku 2009 na rachunku bankowym Gminnego Funduszu Ochrony środowiska i Gospodarki 4)Wodnej na początku roku wyniósł kwotę 1.938,45 zł.
3.8.. Zobowiązania budżetu gminy Suchań:
Zgodnie ze złożonym sprawozdaniem RB - Z o stanie zobowiązań według tytułów dłużnych oraz gwarancji i poręczeń Gmina Suchań na dzień 30 czerwca 2010 r. jest obciążona spłatą kredytów długoterminowych i pożyczek na ogólna kwotę 816.726,40 zł. na następujące zadania inwestycyjne:
- Przebudowa i rozbudowa Placu Rynku w Suchaniu - 278.124,00 zł.
- Budowa kotłowni opalanej biomasą zasilającej obiekty szkolne w Suchaniu
- 57.362,40 zł.
- Budowy boisk sportowych w ramach budowy kompleksu Moje – Boisko Orlik 2012 w Suchaniu - 481.240,00 zł.
Na dzień 30 czerwca 2010 r. gmina Suchań , nie była obciążona zobowiązaniami wymagalnymi z tytułu usług i dostawą materiałów.
Na bieżąco odprowadzane są zaliczki na podatek dochodowy od osób fizycznych za pracowników do Urzędu Skarbowego jak i składki emerytalne i rentowe do ZUS.
3.9. Sprawozdanie o nadwyżce / deficycie budżetu gminy Suchań za I półrocze 2010 r. przedstawia Tabela Nr 8
Dane są zgodne ze sprawozdaniem Rb – NDS kwartalne sprawozdanie o nadwyżce/deficycie jednostki samorządu terytorialnego za okres od początku roku do dnia 30 czerwca 2010r. Budżet gminy za okres I półrocza 2010 r. zamknął się nadwyżką w kwocie 67.143,96 zł.
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Osoba odpowiadająca za treść informacji
Dariusz Kiszel Data wytworzenia:
25 paź 2010
Osoba dodająca informacje
Dariusz Kiszel Data publikacji:
25 paź 2010, godz. 14:09
Osoba aktualizująca informacje
Dariusz Kiszel Data aktualizacji:
25 paź 2010, godz. 14:09