Logo BIP
Herb
Biuletyn Informacji Publicznej
Urzędu Miejskiego w Suchaniu

Wyszukiwanie zaawansowane

Menu przedmiotowe

BOI

Tagi

SPRAWOZDANIE BURMISTRZA SUCHANIAZ WYKONANIA BUDŻETU GMINY ZA ROK 2008


SPRAWOZDANIE

BURMISTRZA SUCHANIA

Z WYKONANIA BUDŻETU GMINY

ZA ROK 2008

Sporządzone zgodnie z art. 199 ust.1 i art. 184 ust. 1 ustawy z dnia 30 czerwca 2005 r. o finansach publicznych ( Dz. U z 2005 r. Nr 249 poz. 2104 z późn. zmianami)

I. Wstęp

  1. Budżet Gminy Suchań na rok 2008 został uchwalony na podstawie Uchwały Nr IX/81/07 Rady Miejskiej w Suchaniu w dniu 28 grudnia 2007r. w wysokościach:

    1. Dochody budżetu ogółem - 14.143.109,00 zł.

z tego :

- dochody bieżące - 9.384.378,00 zł.

- dochody majątkowe - 4.758.731,00 zł.

1.2. Wydatki budżetu ogółem - 15.557.093,00 zł.

z tego :

- wydatki bieżące - 8.567.285,00 zł.

- wydatki majątkowe - 6.989.808,00 zł.

1.3. W trakcie wykonywania budżetu gminy dokonywane były zmiany dotyczące planu dochodów i wydatków na realizację zadań własnych jak i zleconych przez Rade Miejską jak i Zarządzeniami Burmistrza działającego z upoważnienia Rady Miejskiej zawartego w § 12 Uchwały Nr IX/81/07 Rady Miejskiej w Suchaniu z dnia 28 grudnia 2007 roku w sprawie uchwalenia budżetu Gminy na rok 2008.

Plan dochodów i wydatków budżetu gminy w ciągu roku 2008 r. został zwiększony między innymi o następujące kwoty :

- 85.501 zł z przeznaczeniem na dofinansowanie świadczeń pomocy

materialnej dla uczniów o charakterze socjalnym zgodnie z art.90 d i art. 90 e ustawy o systemie oświaty,

- 310.436,56 zł. na zwrot części podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej przez producentów rolnych oraz pokrycia kosztów postępowania w sprawie jego zwrotu poniesionego przez gminę,

-81.000,00 zł. na wypłatę zasiłków celowych dla 187 rodzin i osób, poszkodowanych w wyniku nadmiernych opadów i wiosennych powodzi, które wystąpiły w dniach 7-22 kwietnia 2008r.

- 15.791,00 zł. monitoring wizyjny w szkołach,

- 129.000,00 zł. na realizację programu pomocy dla rodzin rolniczych, w których gospodarstwach rolnych powstały szkody spowodowane przez susze lub huragany w 2008 r.

- 333.000,00 zł. z przeznaczeniem na budowę zespołu ogólnodostępnych boisk sportowych realizowanych w ramach Programu „Moje Boisko - Orlik 2012” przy Zespole Szkół Publicznych w Suchaniu w ramach „Kontraktu Wojewódzkiego dla Województwa Zachodniopomorskiego na lata 2007 - 2008”.

- 333.000,00 zł. z przeznaczeniem na zadanie pod nazwa ,, Budowa boiska wielofunkcyjnego wraz z zapleczem " - pomoc finansowa od Marszałka Województwa Zachodniopomorskiego.

1.4. Na dzień 31 grudnia 2008 r. Plan budżetowy zaplanowany był w następujących kwotach :

1.5. Plan po stronie dochodów - 11.599.248,56 zł.

1.6. Plan po stronie wydatków - 12.587.213,56 zł.

A wykonanie dochodów i wydatków budżetu zostało zrealizowane:

1.7. Dochody Ogółem : 11.440.734,09 zł.

w tym :

- dochody na zadania własne - 9.166.553,96 zł.

- dochody na zadania zlecone - 2.274.180,13 zł.

1.8. Wydatki Ogółem : 11.401.723,20 zł.

w tym :

- wydatki na realizacje zadań własnych - 9.127.543,07 zł.

- wydatki na realizację zadań zleconych- 2.274.180,13 zł.

II. Realizacja dochodów budżetowych

2.1 Wykonanie dochodów budżetowych gminy Suchań za rok 2008 zostało przedstawione w obowiązującej sprawozdawczości o dochodach budżetowych za okres od 01 stycznia 2008 r. do 31 grudnia 2008 r to jest w sprawozdaniu Rb -27S - roczne z wykonania planu dochodów budżetowych, Rb - 50 -kwartalne sprawozdanie o dotacjach związanych z wykonaniem zadań z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych jednostkom samorządu terytorialnego, Rb - PDP - roczne sprawozdanie z wykonania dochodów podatkowych.

2.2.Wykonanie dochodów budżetu gminy Suchań za rok 2008 według działów klasyfikacji budżetowej przedstawia Tabela Nr 1.

Na planowaną kwotę dochodów ( z uwzględnieniem wprowadzonych zmian w trackie roku ) 11.599.248,56 zł. wykonano 11.440.734,09 co stanowi 98,63 % planu.

2.3. Wykonanie ogółem dochodów z realizacji zadań własnych jaki i zleconych budżetu gminy Suchań za rok 2008 według działów, rozdziałów, paragrafów klasyfikacji budżetowej przedstawia Tabela Nr 2

W 100 % zostały zrealizowane następujące dochody:

- część oświatowa subwencji ogólnej - 2.776.902,00 zł.

- część wyrównawcza subwencji ogólnej - 1.382.642,00 zł.

- część równoważąca subwencji ogólnej - 38.379,00 zł.

- dotacja celowa na utrzymanie Ośrodka Pomocy Społecznej - 88.250,00 zł.

- dotacja celowa na składki na ubezpieczenie zdrowotne opłacane za osoby pobierające niektóre świadczenia z pomocy społecznej

- 16.232,00 zł.

- dotacja celowa otrzymana na pomoc państwa na dożywianie dzieci - 240.000,00 zł.

- dotacja celowa na świadczenia rodzinne, zaliczkę alimentacyjną oraz składki na ubezpieczenia emerytalne i rentowe z ubezpieczenia społecznego - 1.495.650,03

Przekroczone 100 % zostało w następujących dochodach:

- w udziałach gmin w podatku dochodowym od osób fizycznych na plan 729.027,00 wykonano 808.581,00 zł tj 110,91 %

- w udziałach gminy w podatku dochodowym od osób prawnych na plan 4.000,00 zł. wykonano 4.803,64 zł. co jest 120,09 %

- wpływach ze sprzedaży składników majątkowych na plan 285.000,00 wykonano 327.200,42 zł. co jest 114,81 %

- wpływy z podatku od nieruchomości od osób fizycznych na plan 309.800,00 zł. wykonano 333.887,31 zł. co jest 107,78 %,

- podatek od środków transportowych od osób fizycznych na plan 51.000,00 zrealizowano 55.925,36 zł co jest 109,66 %.

- podatek od czynności cywilnoprawnych od osób fizycznych na plan 30.000,00 zł zrealizowano 48.314,00 zł. co jest 161,05 %,

- odsetki od nieterminowych wpłat z tytułu podatku i opłat od osób fizycznych na plan 30.000,00 zł. wykonano 43.884,90 zł. co jest 146,28 %.

2.4. Wykonanie dochodów budżetu gminy Suchań związanych z realizacja zadań z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych ustawami w roku 2008 według działów, rozdziałów, paragrafów kalcyfikacji budżetowej przedstawia Tabela Nr 3.

Na plan 2.296.431,56 zł. wykonano 2.274.180,13 zł. co stanowi 99 % wykonania.

2.5. Wykonanie dochodów za wydawane zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych w roku 2008 przedstawia Tabela Nr 4

2.6. Wykonanie planowanych dochodów związanych z realizacją zadań wspólnie realizowanych w drodze porozumień, umów miedzy jednostkami samorządu terytorialnego w roku 2008 przedstawia Tabela Nr 5

W ramach zawartego porozumienia z Powiatem Stargardzkim Gmina otrzymała kwotę 7.800 zł. w zakresie powierzonego do realizacji zadania - utrzymanie czystości i utrzymanie zimowe ulic powiatowych w Suchaniu.

2.7. Sprawozdanie o udzielonych ulgach i odroczeniach z tytułu wpłat podatków lokalnych w gminie Suchań za okres od 01 stycznia 2008 r do 31 grudnia 2008 r.

W wyżej wymienionym okresie wpłynęło:

- 4 podania w sprawie umorzenia podatku od nieruchomości - załatwiono pozytywnie,

- 12 podań w sprawie przesunięcia terminów płatności oraz rozłożenie na raty zaległości podatkowych, pozytywnie załatwiono 11, negatywnie 2,

- 2 podania w sprawie przesunięcia terminów płatności oraz rozłożenie na raty podatku od nieruchomości załatwiono - pozytywnie,

- 11 podań z tytułu ulg nabycia, załatwiono pozytywnie

- 1 podanie w sprawie ulgi żołnierskiej załatwiono pozytywnie,

- 168 podań w sprawie zmian decyzji wymiarowych, załatwiono pozytywnie,

- 228 podań w sprawie zaświadczeń podatkowych, załatwiono pozytywnie

Na bieżąco gmina prowadzi administracyjne postępowanie egzekucyjne w stosunku do zaległości podatkowych stanowiących dochód budżetu gminy.

W ciągu całego roku 2008 postępowanie egzekucyjne przedstawiało się następująco:

Wystawiono 1.529 szt upomnień na łączną kwotę 257.269,99 zł. dotyczącą zaległości podatkowych.

Ponadto rozpoczęto administracyjne postępowanie egzekucyjne wystawiając 548 tytułów wykonawczych na kwotę 357.260,01 zł.

Jednak główną formą w przypadku zaległości podatkowych i nie podatkowych jest doprowadzenie do ugodowego załatwienia sprawy.

Zgodnie ze sprawozdaniem RB- PDP z wykonania dochodów podatkowych :

Skutki obniżenia górnych stawek podatkowych obliczono za okres sprawozdawczy wyniosły 973.574,35 zł. natomiast Skutki udzielonych ulg i zwolnień obliczone za okres sprawozdawczy wyniosły 35.957,00 zł.

III. Realizacja wydatków budżetowych

3.1. Wykonanie wydatków budżetowych gminy Suchań za rok 2008 zostało przedstawione w obowiązującej sprawozdawczości w wydatkach budżetowych za okres od 01 stycznia 2008 do 31 grudnia 2008 r. w sprawozdaniu Rb - 28S - roczne sprawozdanie z wykonania planu wydatków budżetowych.

3.2.Wykonanie wydatków budżetowych gminy Suchań za rok 2008 według działów klasyfikacji budżetowej przedstawia Tabela Nr 6

Tabela została sporządzona na podstawie sprawozdania o wydatkach budżetowych za rok 2008, które zostało przekazane dla Regionalnej Izby Obrachunkowej.

Wydatki według powyższego zestawienia zostały wykonane na plan 12.587.213,56 zł. wykonano 11.401.723,20 zł. co stanowi 90,58 % .

Zgodnie ze sprawozdaniem Rb - 28S zobowiązania niewymagalne wyniosły kwotę 117.142,41 zł. jest to suma jaką gmina musi zapłacić do Urzędu Skarbowego z tytułu pobranej zaliczki na podatek dochodowy od osób fizycznych oraz składki na ubezpieczenie społeczne za pracowników za m-c grudzień w miesiącu styczniu roku 2009. Jednocześnie informuję iż gmina za rok 2008 nie mała żadnych zobowiązań wymagalnych.

3.3. Wykonanie planowanych wydatków budżetowych na realizację zadań własnych jak i zadań zleconych według działów i rozdziałów klasyfikacji budżetowej formę opisowa przedstawia Tabela Nr 7

3.4. Wykonanie planowanych wydatków budżetowych z zakresu zadań administracji rządowej oraz innych zadań zleconych gminie ustawami na rok 2008 przedstawia Tabela Nr 8

3.5. Wykonanie planowanych wydatków związanych z realizacją zadań wspólnie realizowanych w drodze porozumień, umów miedzy jednostkami samorządu terytorialnego w roku 2008 przedstawia Tabela Nr 9

3.6. Wykonanie wydatków na realizację zadań własnych i zadań zleconych ogółem w roku 2009 według działów i rozdziałów klasyfikacji budżetowej z wyodrębnieniem:

a) wydatków bieżących, w tym w szczegółowości:

- wynagrodzenia i pochodnych od wynagrodzeń,

- dotacji,

- wydatków na obsługę długu jednostki samorządu terytorialnego,

- wydatków przypadających do spłaty w danym roku budżetowym,

zgodnie z zawartą umową, z tytułu poręczeń i gwarancji udzielonych

przez jednostkę samorządu terytorialnego,

b) wydatków majątkowych:

przedstawia Tabela Nr 10

3.7.Wykonanie wydatków budżetu gminy Suchań związanych z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych ustawami w roku 2008 z wyodrębnieniem na :

- wydatki bieżące,

- wydatki majątkowe,

Przedstawia Tabela Nr 11

3.8. Wykonanie dotacji udzielonych z budżetu gminy Suchań w roku 2008 przedstawia Tabela Nr 12

Z budżetu gminy udzielono dotacji na kwotę 109.729,00 zł. z tego na :

- Remont nawierzchni chodnika na ul. Hlonda w Suchaniu,

- Prowadzenie przez Towarzystwo Przyjaciół Dzieci Przedszkola w Suchaniu i Wapnicy,

- Remont i konserwacja wieży kościelnej w Sadłowie,

- Prowadzenie przez Towarzystwo Przyjaciół Dzieci środowiskowych ognisk wychowawczych w Wapnicy, Suchaniu, Brudzowicach, Żukowie

-Doradztwo metodyczne dla nauczycieli zatrudnionych w szkole prowadzonej przez gminę

- Rozwijanie kultury fizycznej wśród juniorów i seniorów.

3.9. Wykonanie zadań inwestycyjnych zrealizowanych z budżetu gminy Suchań w roku 2008 przedstawia Tabela Nr 13

W roku 2008 Gmina przeznaczyła na zadania inwestycyjne kwotę1.987.123,54 do ogólnej kwoty wydatków 11.401.723,20 co daje 17,43 % na zadania inwestycyjne.

3.10. Wykonanie wydatków z budżetu gminy związanych z realizacja Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych I Zwalczania Narkomanii przedstawia Tabela Nr 14

3.11. Wykonanie planu przychodów i wydatków Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej za rok 2008 przedstawia Tabela Nr 15

- przychody w kwocie 6.723,08 zł.

- stan środków na rachunku bankowym na początku roku 1.430,99

- wydatki związane z ochrona środowiska w kwocie 6.215,62 zł.

- stan środków na rachunku bankowym gminnego funduszu ochrony środowiska i gospodarki wodnej - 1.938,45 zł.

3.12. Zobowiązania budżetu gminy Suchań:

Zgodnie ze złożonym sprawozdaniem RB-Z o stanie zobowiązań według tytułów dłużnych oraz gwarancji i poręczeń Gmina Suchań na koniec okresu sprawozdawczego jest obciążona spłatą kredytów długoterminowych i pożyczek na ogólna kwotę 888.601,00 zł. na następujące zadania inwestycyjne:

- Przebudowa i rozbudowa Placu Runku w Suchaniu - 483.035,00 zł.

- Budowa stacji wodociągowej w miejscowości Suchań - 141.736,00 zł.

- Budowa kotłowni opalanej biomasą zasilającej obiekty szkolne w Suchaniu

- 136.402,00 zł.

- Budowa sieci kanalizacji sanitarnej wraz z przyłączami w miejscowości Suchań - 127.428,00 zł.

Na koniec okresu sprawozdawczego gmina, nie była obciążona zobowiązaniami wymagalnymi.

Na bieżąco odprowadzane są zaliczki na podatek dochodowy od osób fizycznych za pracowników do Urzędu Skarbowego jak i składki emerytalne i rentowe do ZUS.

3.13. Stan środków na rachunku bankowym na koniec okresu sprawozdawczego :

- bieżącym budżetu gminy - 154.027,38 zł.

- wyodrębnionych pomocniczych - 763.227,72 zł.

3


Załączniki do pobrania

Plik Nazwa Data dodania Pobrań
CzA A A opisowa.doc (DOC, 66.50Kb) 2009-05-21 10:06:56 567
Plik Nazwa Data dodania Pobrań

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Osoba odpowiadająca za treść informacji

Mariusz Kucharczyk

Data wytworzenia:
19 maj 2009

Osoba dodająca informacje

Mariusz Kucharczyk

Data publikacji:
21 maj 2009, godz. 10:06

Osoba aktualizująca informacje

Mariusz Kucharczyk

Data aktualizacji:
21 maj 2009, godz. 10:06