Logo BIP
Herb
Biuletyn Informacji Publicznej
Urzędu Miejskiego w Suchaniu

Wyszukiwanie zaawansowane

Menu przedmiotowe

BOI

Tagi

SPRAWOZDANIE BURMISTRZA SUCHANIA Z WYKONANIA BUDŻETU GMINY SUCHAŃ ZA ROK 2010

 

SPRAWOZDANIE

 

BURMISTRZA SUCHANIA

 

Z WYKONANIA BUDŻETU GMINY SUCHAŃ

 

ZA  ROK  2010

           

            Sprawozdanie z wykonania budżetu gminy Suchań za rok 2010 zostało sporządzone zgodnie z art. 267 i art. 269  ustawy z dnia  27 sierpnia 2009 r.  r. o finansach publicznych ( Dz. U z 2009 r. Nr  157,  poz. 1240  z późn. zmianami)

 

            I. Wstęp

 

  1. Budżet Gminy Suchań na rok 2010  został uchwalony na podstawie Uchwały Nr XXV/211/09  Rady Miejskiej w Suchaniu w dniu   23 grudnia 2009r.  r. w wysokościach:

 

1.1  Dochody budżetu ogółem –                            15.141.928,00 zł.

z tego :

            - dochody bieżące                                      10.506.944,00 zł.

            - dochody majątkowe                                    4.634.984,00 zł.

 

1.2. Wydatki budżetu ogółem                                19.014.826,00 zł.

z tego :

            - wydatki bieżące                                         10.477.463,00 zł.

            - wydatki majątkowe                                       8.537.363,00 zł.

 

1.3. Ustalono planowany deficyt budżetowy w wysokości:  - 3.872.898,00 zł.

 

1.4. W trakcie wykonywania budżetu gminy dokonywane były zmiany dotyczące planu dochodów i wydatków na realizację  zadań własnych  jak i zadań  zleconych  przez Rade Miejską jak i Zarządzeniami Burmistrza Suchania  działającego z upoważnienia Rady Miejskiej zawartego w § 14 pkt. 1  Uchwały Nr XXV/211/09 Rady Miejskiej w Suchaniu  z dnia 23 grudnia 2009  roku w sprawie uchwalenia budżetu Gminy  Suchań na rok 2010 .

 

Plan dochodów i wydatków budżetu gminy w ciągu roku 2010  r. został zwiększony   między innymi o  następujące kwoty :

 

1)     8.500,00 zł. - dotacje na utrzymanie czystości i zimowe utrzymanie dróg powiatowych na terenie gminy Suchań,

 

2)     72.654,00 zł – dotacje rozwojową  w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki  na  realizacje projektu,, Integracja w powiecie stargardzkim”,

 

3)      442.579,49 zł. – dotacje celową  z przeznaczeniem na zwrot części podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej przez producentów rolnych oraz pokrycie kosztów postępowania w sprawie jego zwrotu poniesionych przez gminy,

 

4)     42.675,00 zł.  - dotacje rozwojowe  w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki na realizacje projektu ,,SZPAN – Szkolne Programy Aktywności i Nauki,

 

5)     33.000,00 zł.  - dofinansowanie na zadania własne gminy,

 

6)     12.000,00 zł.  - dotacja celowe  z przeznaczeniem na realizacje zadań wynikających z Rządowego Programu wspierania w latach 2009 – 2014 organów prowadzących w zapewnieniu bezpiecznych warunków nauki, wychowania i opieki w klasach I – III szkół podstawowych  - ,,Radosna szkoła”,

 

7)     527.804,00 zł. -  dotacje celową  z przeznaczeniem na wypłaty świadczeń rodzinnych, świadczeń z funduszu alimentacyjnego oraz opłacenie składek na ubezpieczenia emerytalne i rentowe z ubezpieczenia społecznego za osoby otrzymujące świadczenia pielęgnacyjne,

 

8)    13.780,00 zł. – dotacje celową na pokrycie kosztów przygotowania i przeprowadzenia wyborów Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej,

 

9)    17.688,00 zł. – dotacje celową z przeznaczeniem na dofinansowanie zakupu podręczników dla uczniów w ramach Rządowego programu pomocy uczniom w 2010r. - ,,Wyprawka szkolna”,

 

10)    140.100,00 zł. – dotacje celową  otrzymana z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Szczecinie na zakup fabrycznie nowego, średniego samochodu ratowniczo – gaśniczego z kompletnym wyposażeniem technicznym dla OSP w Suchaniu na potrzeby prowadzenia akcji przez jednostkę  działająca w krajowym systemie  ratownictwa,

 

11)     39.812,00 zł. – dotację celową  z przeznaczeniem na wypłatę  zasiłków stałych,

 

12)      101.627,00 zł. – dotacje celową z przeznaczeniem na dofinansowanie świadczeń pomocy materialnej dla uczniów o charakterze socjalnym – zgodnie z art. 90 d i 90 e ustawy o systemie oświaty,

 

13)   254.132,00 zł. - dotacje celową  przekazaną  z budżetu państwa z przeznaczeniem na dofinansowanie realizacji programu wieloletniego ,, Pomoc państwa w zakresie dożywienia”,

 

14)       638.000,00 zł. – zwrot podatku Vat z Urzędu Skarbowego w związku z realizacja zadania inwestycyjnego pod nazwą: ,, Budowa lokalnej oczyszczalni ścieków komunalnych wraz z Siecia kanalizacyjną w Wapnicy i budowa sieci wodociągowej wraz z przyłączami do granicy działki w Suchanówku ( etap I ),

 

15)     25.000,00 zł. dofinansowanie na zadanie własne przez firmę  Gamesa Energia Polska na imprezę  publiczną  pod nazwa ,, Dni Suchania  2010””,

      

1.5. Na dzień 31 grudnia 2010  r. Plan budżetowy zaplanowany był w następujących kwotach :

 

1.6. Plan po stronie dochodów            16.030.083,34   zł.

1.7. Plan po stronie wydatków              20.859.152,01  zł.

 

A wykonanie dochodów i wydatków budżetu gminy na dzień 31.12.2010r. zostało zrealizowane w  następujący sposób:

 

1.8. Dochody Ogółem :                         13.137.179,96  zł.

w tym :

            - dochody  bieżące                      12.757.694,77   zł.

            - dochody  majątkowe                       379.485,19  zł.

 

1.9. Wydatki Ogółem :                            17.449.176,70    zł.

w tym :

- wydatki  bieżące                                    12.118.488,69   zł.

- wydatki majątkowe                                        5.330.688,01 zł.                                                                                                                          

 

II. Realizacja dochodów budżetowych

 

2.1 Wykonanie dochodów budżetowych gminy Suchań za rok 2010 zostało przedstawione w obowiązującej sprawozdawczości o dochodach budżetowych za okres od 01 stycznia 2010 r. do 31 grudnia 2010 r. to jest w sprawozdaniu Rb -27S – roczne z wykonania planu dochodów budżetowych, Rb – 50 –kwartalne sprawozdanie o dotacjach związanych z wykonaniem zadań z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych jednostkom samorządu terytorialnego, Rb – PDP – roczne sprawozdanie z wykonania dochodów podatkowych.

 

2.2.Wykonanie dochodów budżetu gminy Suchań za rok 2010 według działów klasyfikacji budżetowej przedstawia Tabela Nr 1.

 

Na planowaną kwotę dochodów ( z uwzględnieniem wprowadzonych zmian w trackie roku )  16.030.083,34 zł. wykonano   13.137.179,96 zł. co stanowi   81,95 % planu.

 Nie wykonano dochodów na kwotę  2.847.450,58 zł a było to związane  z realizacją  zadania inwestycyjnego pod nazwą,, Budowa lokalnej oczyszczalni ścieków komunalnych wraz z siecią  kanalizacyjną  w Wapnicy i budowa sieci wodociągowej wraz z przyłączami do granicy działki w Suchanówku ( etap I).

Gmina realizuje zadanie zgodnie z podpisaną umową o przyznanie pomocy Nr 00031 -6921 – UM 1600069/09 w ramach działania,, Podstawowe usługi dla gospodarki i ludności wiejskiej” objętego PROW na lata 2007 – 2013.

Wymienione dochody będą zrealizowane w chwili złożenia wniosku o płatność do Urzędu Marszałkowskiego i zakończenia powyższego zadania.

 

2.3. Wykonanie ogółem dochodów z realizacji zadań własnych jak  i zleconych  budżetu gminy Suchań za rok 2010  według działów, rozdziałów, paragrafów klasyfikacji budżetowej przedstawia Tabela Nr 2

 

W 100 % zostały zrealizowane następujące dochody:

 

1)      część oświatowa subwencji ogólnej           2.993.785,00  zł.

 

            2) część wyrównawcza subwencji ogólnej        1.610.817,00   zł.

 

3)      część równoważąca subwencji ogólnej            23.691,00 zł.

 

4)  dotacje  celową  otrzymana z budżetu państwa z przeznaczeniem na zwrot podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej przez producentów rolnych

                                                                                   442.579,49  zł.

5)  dotacje celową  otrzymaną  z budżetu państwa na realizacje zadań bieżących z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych gminie (związkom gmin) ustawami        78.100,00  zł.        

 

6) dotacje  celową  otrzymaną  na realizacje świadczeń na ubezpieczenie zdrowotne opłacane za osoby pobierające niektóre świadczenia rodzinne oraz za osoby uczestniczące w zajęciach w centrum integracji społecznej     10.527,00 zł.

 

Przekroczone 100 % zostały  następujące  dochody :

 

1)      w udziałach gminy w podatku dochodowym od osób prawnych na plan  5.200,00  zł. wykonano  6.793,99   zł. co jest   130,65 %,

 

2)      wpływy z podatku od nieruchomości od osób fizycznych na plan  300.000,00 zł. wykonano  306.823,44 zł. co stanowi   102,27%,

 

3)      wpływy z podatku rolnego od osób fizycznych na plan 420.000,00 zł. wykonano  424.953,23  zł. co stanowi  101,18 %,

 

4)     wpływy z opłat za zarząd, użytkowanie wieczyste nieruchomości na plan 1.000,00 zł. wykonano 34.948,43 co stanowi 3.494,84 %,

 

5)     wpływy z tytułu przekształcenia prawa użytkowania wieczystego przysługującego osobom fizycznym w prawo własności  na plan 4.670,00 zł wykonano 4.863,60 zł. co stanowi 104,15 zł. %,

 

6)     wpływy z usług dotyczącej działalności związanej z gospodarką gruntami i nieruchomościami na plan  30.000,00 zł. zrealizowano 35.139,12 zł. co stanowi 117,13 zł.,

 

7)     wpływy zaległości z tytułu podatków i opłat zniesionych na plan 1.000,00 zł. wykonano 1.202,90 zł. co stanowi 120,29 zł.

 

8)     wpływy z usług związanych z oczyszczaniem miasta i wsi na plan 10.000,00 wykonano 11.203,58 zł co stanowi 112,04 %.

           

2.4. Wykonanie dochodów budżetu gminy Suchań związanych z realizacja zadań z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych ustawami w roku 2010 według działów, rozdziałów, paragrafów klasyfikacji budżetowej przedstawia Tabela Nr 3.

 

Na plan otrzymanej dotacji celowej   2.868.963,49   zł. wykonano  2.841.858,06 zł. co stanowi   99,06 % wykonania.

 

2.5. Wykonanie dochodów za wydawane zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych w roku 2010  przedstawia Tabela Nr 4.

 

- wpływy z opłaty za wydawanie zezwoleń na sprzedaż  alkoholu na plan  69.000,00zł. wykonano 68.555,34  zł. co stanowi  99,36 % wykonania

 

2.6. Wykonanie planowanych dochodów związanych z realizacją zadań wspólnie realizowanych w drodze porozumień, umów miedzy jednostkami samorządu terytorialnego w roku 2010  przedstawia Tabela Nr 5

 

W ramach zawartego porozumienia z Powiatem Stargardzkim Gmina Suchań otrzymała dotację celową   w  kwocie  -  8.500,00  zł. w zakresie powierzonego do realizacji zadania – utrzymanie czystości i utrzymanie zimowe ulic powiatowych w Suchaniu.

 

- w ramach zawartego porozumienia  z Gminą – Miasto Stargard Szczec. na realizacje zadania z zakresu wychowania przedszkolnego w przedszkolach niepublicznych  otrzymano dotację       2.121,68 zł.

 

2.7. Sprawozdanie o udzielonych ulgach i odroczeniach z tytułu wpłat podatków lokalnych w gminie Suchań za okres od 01 stycznia 2010 r. do 31 grudnia 2010  r.

 

W wyżej wymienionym okresie wpłynęło:

 

-  1  podanie  w sprawie przesunięcia terminów płatności oraz rozłożenie na raty zaległości podatkowych, załatwiono  negatywnie  -  1 ,

 

-  16  podań  z tytułu ulg nabycia, załatwiono pozytywnie   -  15,          negatywnie -1

 

-  15 z tytułu umorzenia  zobowiązania  pieniężnego, pozytywnie rozpatrzono – 11 , negatywnie 4,

 

-   1.143  podań w sprawie zmian decyzji wymiarowych, załatwiono pozytywnie  - 1143,

 

-   224  podań w sprawie zaświadczeń podatkowych, załatwiono pozytywnie 224,

 

 

-  1.753 szt. -  wydano decyzji wymiarowych

 

Na bieżąco gmina prowadzi administracyjne postępowanie egzekucyjne w stosunku do zaległości podatkowych stanowiących dochód budżetu gminy.

 

W ciągu całego roku 2010 postępowanie egzekucyjne przedstawiało  się następująco:

 

Wystawiono    751   szt upomnień na łączną kwotę    126.490,45    zł. dotyczącą zaległości podatkowych.

 

Ponadto rozpoczęto administracyjne postępowanie egzekucyjne wystawiając   tytułów wykonawczych  w ilości  106   szt.  na kwotę  124.589,69     zł.

 

-   59 szt.  wysłano wezwań do zapłaty za czynsze, wodę  i ścieki, wieczyste użytkowanie, ogrody i lokale użytkowe, na ogólna kwotę  120.482,30 zł.

 

Jednak główną formą w przypadku zaległości podatkowych i nie podatkowych jest doprowadzenie do ugodowego załatwienia sprawy.

 

Zgodnie ze sprawozdaniem Rb- PDP z wykonania dochodów podatkowych gminy Suchań na koniec roku 2010 przedstawia się następująco:

 

Skutki obniżenia górnych stawek podatków  obliczone  za okres sprawozdawczy wyniosły ogółem  757.306,68  zł. z tego:

- podatku rolnego – 90.481,41 zł.

- podatku od nieruchomości – 627.142,10,

- podatku od środków transportowych – 39.683,17.

 

  Natomiast skutki udzielonych ulg i zwolnień obliczone za okres sprawozdawczy ( bez ulg i zwolnień ustawowych)  wyniosły  ogółem 134.666,50 zł. z tego:

- podatek od nieruchomości – 134.666,50 zł.

 

Skutki decyzji wydanych przez organ podatkowy na podstawie ustawy – Ordynacja Podatkowa, obliczone za okres sprawozdawczy:

- umorzenie zaległości podatkowych  ogółem  3.919,20 z tego:

 - podatek rolny  - 2.274,40 zł.

- podatek od nieruchomości – 924,80 zł.

- podatek od środków transportowych  - 720,00 zł.

 

Rozłożenie na raty, odroczenie terminu płatności, zwolnienie z obowiązku pobrania  - 0  

 

 

 

 

 

 

III. Realizacja wydatków budżetowych

 

3.1. Wykonanie wydatków budżetowych gminy Suchań za rok 2010 zostało przedstawione w obowiązującej sprawozdawczości  o  wydatkach budżetowych za okres od 01 stycznia 2010  do 31 grudnia 2010  r. w sprawozdaniu Rb – 28S – roczne sprawozdanie z wykonania planu wydatków budżetowych.

 

3.2.Wykonanie wydatków budżetowych gminy Suchań za rok 2010 według działów klasyfikacji budżetowej przedstawia Tabela Nr 6

 

Tabela została sporządzona na podstawie sprawozdania o wydatkach budżetowych za rok 2010, które zostało przekazane dla Regionalnej Izby Obrachunkowej.

 

Wydatki według powyższego  zestawienia zostały wykonane na plan  20.859.152,01 zł. wykonano   17.449.176,70zł. co stanowi  83,65 % .

 

Zgodnie ze sprawozdaniem Rb – 28S  zobowiązania niewymagalne wyniosły kwotę   191.902,32 zł. jest to suma jaką gmina musi zapłacić do Urzędu Skarbowego z tytułu pobranej zaliczki na podatek dochodowy od osób fizycznych oraz składki na ubezpieczenie społeczne za pracowników za m-c grudzień 2010  a zapadalność przypada  w miesiącu styczniu roku 2011,  oraz zobowiązań z tytułu  dostaw towarów i usług,  które  wpłynęły w miesiącu styczniu 2011 roku  a dotyczyły miesiąca grudnia 2010r.Jednocześnie informuję iż gmina za rok 2010  nie mała żadnych  zobowiązań wymagalnych, jak również  w poszczególnych jednostkach budżetowych.

 

3.3. Wykonanie planowanych wydatków budżetowych z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych gminie ustawami za rok 2010 według działów, rozdziałów i paragrafów  przedstawia Tabela Nr 7

 

Na plan   2.868.963,49 zł. wykonano   2.841.858,06 zł. co stanowi  99,06 % są  to dotacje celowe otrzymane na realizacje zadań  zleconych  otrzymane z budżetu państwa.

 

3.4. Wykonanie planowanych wydatków związanych z realizacją zadań wspólnych realizowanych w drodze porozumień, umów miedzy jednostkami samorządu terytorialnego w roku 2010  przedstawia                  Tabela Nr 8

 

W roku 2010  Gmina Suchań podpisała umowy  na realizacje zadań wspólnie realizowanych z jednostkami samorządu terytorialnego  na kwotę    174.800,00 zł.  z tego na zadanie  między innymi:

 

- Przebudowa chodnika w m. Suchań ul. Leśna, w ciągu drogi wojewódzkiej nr 160  na kwotę  17.800,00 zł.

 

- Przebudowa pobocza wraz z remontem nawierzchni jezdni drogi Nosowo – Nosówko  na kwotę  148.500,00 zł.

 

3.5. Wykonanie wydatków na realizację zadań własnych i zadań zleconych ogółem w roku 2010 według działów i rozdziałów klasyfikacji budżetowej z wyodrębnieniem:

 

a) wydatków bieżących, w tym w szczegółowości:

            - wynagrodzenia i składki od nich naliczone,

            - wydatki związane z realizacją zadań statutowych,

            - dotacje na zadania bieżące,

            - świadczenia na rzecz osób fizycznych,

            - wydatki na programy finansowane z udziałem środków pochodzących        z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi,

            - wydatki z tytułu poręczeń i gwarancji,

            - wydatków na obsługę długu jednostki samorządu terytorialnego,

           

 

b) wydatków majątkowych:

  

przedstawia Tabela Nr 9

 

Na plan ogólny budżetu  20.859.152,01  zł. wykonano 17.449.176,70 zł. z tego:

 

- na zadania bieżące kwotę       12.118.488,69  z tego na :

           

            - wynagrodzenia i składki od nich naliczone     - 4.247.814,79

            - wydatki związane z realizacją zadań statutowych  - 3.196.346,48 zł.

            - dotacje na zadania bieżące   - 614.277,92 zł.

            - świadczenia na rzecz osób fizycznych  -  3.459.178,99 zł.

            - wydatki na programy finansowane z udziałem środków pochodzących        z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi  - 533.199,30 zł.

            - wydatki z tytułu poręczeń i gwarancji 0

            - wydatków na obsługę długu jednostki samorządu terytorialnego  -    67.671,21 zł.            

                                  

- na zadania majątkowe  kwotę  -  5.330.688,01   zł. 

 

Dane o zrealizowanych  wydatkach na zadania własne jak i zadania zlecone  zapisanych w budżecie gminy Suchań   na rok 2010 przedstawiam poniżej:

 

Dział   010 – Rolnictwo i łowiectwo                                                    -  461.411,59zł.

 

Rozdział   01030  -  Izby rolnicze                                                           -   13.607,46  zł

- wpłata gminy na rzecz izb rolniczych w wysokości 2 % uzyskanych wpływów z podatku rolnego

Rozdział    01095 -  Pozostała działalność                                           -  447.804,13 zł.

- zakup usług pozostałych, oraz zakup materiałów i wyposażenia związane z realizacja zadań w rolnictwie, oraz wydatki związane z realizacja zadań zleconych z przeznaczeniem na zwrot podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej przez producentów rolnych                                                                   

 

Dział   600 -  Transport i łączność                                                     -   499.722,29zł. 

 

Rozdział  60011 – Drogi publiczne krajowe                                                          - 41,43 zł.

- opłaty za zajecie pasa drogowego

 

Rozdział  60013 – Drogi publiczne wojewódzkie                                        - 17.800,00 zł.

- Przebudowa chodnika w m. Suchań ul. Leśna, w ciągu drogi wojewódzkiej nr 160

 

Rozdział   60014  - Drogi publiczne powiatowe                                     - 166.080,99 zł. 

- wydatki związane z : bieżącym utrzymaniem czystości oraz przejezdności w okresie zimowym, ulic powiatowych w mieście Suchań, oraz dofinansowanie na zadanie ,, Przebudowa pobocza wraz z remontem nawierzchni jezdni drogi Nosowo – Nosówko na kwotę  148.500,00 zł.

 

Rozdział   60016 – Drogi publiczne gminne                                        -  310.799,87 zł .z tego: 

na wydatki bieżące – 66.635,55 zł. z przeznaczeniem na :

- remont cząstkowy dróg gminnych, zakup materiałów, zakup usług pozostałych związanych z utrzymaniem dróg gminnych

- wykonanie przepustu pod drogą gruntowa w miejscowości Modrzewo, gm. Suchań na kwotę 5.124,00 zł.

oraz wydatki inwestycyjne na kwotę: 244.164,32 zł. z tego na :

 

- Wykonanie dokumentacji technicznej dotyczącej ,, Przebudowa ul. Sportowej w Suchaniu – 8.540,00 zł.

 

- Remont nawierzchni jezdni oraz przebudowa i budowa miejsc postojowych – ul. Sportowa w Suchaniu – 38.465,22 zł.

 

- Remont chodnika i zjazdów do posesji w miejscowości Brudzewice – 32.222,64 zł.

 

- Remont nawierzchni jezdni oraz przebudowa i budowa miejsc postojowych – ul. Sportowa w Suchaniu – 162.936,47 zł.

 

- Nadzór inwestorski – 1.999,99 zł.

 

Rozdział  60078  - Usuwanie skutków klęsk żywiołowych          - 5.000,00 zł.

Udzielono Gminie Gębin dotacje z przeznaczeniem na realizację zadania z przeznaczeniem na udzielenie wsparcia osobom, które ucierpiały w wyniku powodzi w roku 2010. na kwotę  5.000,00 zł.

 

Dział 700 -  Gospodarka mieszkaniowa                                             - 71.770,37 zł.

 

Rozdział  70005 - Gospodarka gruntami i nieruchomościami                 -  31.161,08zł.

 Wydatki związane z przygotowaniem nieruchomości do sprzedaży i dzierżawy (koszty wyceny nieruchomości przez rzeczoznawców, ogłoszenia w prasie i tym podobne).

 

Rozdział  70095 - Pozostała działalność                                               -  40.609,29 zł.

- zakup materiałów i wyposażenia, zakup energii, zakup usług remontowych, zakup usług pozostałych związanych z utrzymaniem zasobów mieszkaniowych oraz pozostałej działalności związanej z gospodarką mieszkaniową

 

Dział   710 -  Działalność usługowa                                                   -  64.215,26 zł.

           

Rozdział  71014 – Opracowania geodezyjne i kartograficzne                -  19.782,88 zł.

- zakup usług pozostałych ( wyrysy, wypisy z opracowań geodezyjnych                       i kartograficznych nieruchomości przeznaczonych na potrzeby gminy).

 

Rozdział 71035  - Cmentarze                                                                - 44.432,38  zł.

-zakup materiałów i wyposażenia oraz usług związanych z utrzymaniem cmentarzy komunalnych w mieście jak i na wsiach, oraz wydatki inwestycyjne związane             z wykonaniem ogrodzenia cmentarza w Sadłowie na kwotę  8.755,51 zł.

 

Dział  750  - Administracja publiczna                                              - 1.586.065,03 zł.   

 

Rozdział. 75011  - Urzędy wojewódzkie                                                 - 78.100,00  zł.

- są to środki finansowe otrzymane w formie dotacji z budżetu państwa na sfinansowanie kosztów administracyjnych związanych z wykonywaniem zadań zleconych  gminie ( Urząd Stanu Cywilnego).

 

Rozdział 75022  - Rady gmin ( miast i miast na prawach powiatu)       -   85.612,25 zł.

- wydatki związane z funkcjonowaniem Rady Miejskiej, Komisji Rady, diety  radnych, oraz zakup materiałów biurowych, delegacje radnych, szkolenia.

 

Rozdział  75023  - Urzędy gmin( miast i miast na prawach powiatu)  

 - 1.165.177,57 zł.

- w rozdziale tym zrealizowano  wydatki związane z  funkcjonowaniem urzędu miejskiego , a więc wynagrodzenia pracowników administracji wraz z wydatkami pochodnymi od wynagrodzeń zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami oraz wszelkie wydatki związane z utrzymaniem budynku administracyjnego, sprzętu komputerowego, programów komputerowych, szkolenia pracowników, podróży służbowych, opłaty z tytułu zakupu usług telekomunikacyjnych telefonii stacjonarnej, jak i telefonii komórkowej zakup materiałów biurowych, itp. oraz wydatki inwestycyjne związane z zakupami sprzętu komputerowego

 

Rozdział 75045 – Kwalifikacja wojskowa                                                   -424,40  zł.

- zakup usług pozostałych ( koszt dojazdu poborowych na komisje)

 

Rozdział 75056 – Spis powszechny i inne                                              - 8.817,00 zł.

Wykonanie wydatków związanych z realizacja zadania spis rolny

 

Rozdział 75075 – Promocja jednostek samorządu terytorialnego           - 21.670,64 zł.

-  Wydatki związane z promocja gminy między innymi na zakupy materiałów i wyposażenia promujących gminę oraz zakup usług pozostałych związanych z wykonaniem plakatów jak i broszur informacyjnych o gminie.

 

Rozdział  75095  -  Pozostała działalność                                            - 226.263,17  zł.  

-zakup materiałów i wyposażenia, zakup usług pozostałych, wynagrodzenia bezosobowe związane z pozostałą  działalnością urzędu oraz obsługą bankowa budżetu gminy, zaplanowano również wydatki dotyczące obchodów ,, Dni Suchania”,  i Dożynek.

 

Dział  751 – Urzędy naczelnych organów władzy państwowej, kontroli i ochrony prawa oraz sadownictwa                                                                     -  27.556,00 zł.

 

Rozdział  75101  - Urzędy naczelnych organów władzy państwowej, kontroli               i ochrony prawa                                                                                            - 720,00 zł.

- wydatki związane z prowadzeniem i aktualizacją stałego rejestru wyborców w gminie ( gmina na powyższe zadanie otrzymuje dotację celowa).

 

Rozdział 75107 – Wybory Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej            - 13.780,00 zł

- dotacja celowa otrzymana z budżetu państwa na zorganizowanie i przeprowadzenie wyborów na Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej  (zakup  materiałów i wyposażenia lokali wyborczych jak i diety dla członków komisji wyborczych).

 

Rozdział 75109 – Wybory do rad gmin, rad powiatów i sejmików województw, wybory wójta, burmistrzów i prezydentów miast oraz referenda gminnie, powiatowe i wojewódzkie          , otrzymano dotację celowa na przeprowadzenie wyborów                                                                                                                                              - 13.056,00 zł.

 

Dział  754  - Bezpieczeństwo publiczne i ochrona przeciwpożarowa  -                                                                                                                               458.987,00 zł.                                                                                                                                 

Rozdział  75412  - Ochotnicze straże pożarne                                   -  458.987,00 zł.

- wydatki przeznaczone na utrzymanie ochotniczych straży pożarnych funkcjonujących na terenie naszej gminy ( płace kierowców samochodów bojowych, zakup paliwa, części zamiennych do samochodów, sprzętu,  materiałów BHP, ubezpieczenia, oraz dzierżawę budynku  oraz wydatki inwestycyjne na kwotę

- 203.122,93 zł. z tego na :

-Wykonanie dokumentacji technicznej dotyczącej ,, Remontu  świetlicy wiejskiej wraz z dobudowaniem garażu jednostanowiskowego oraz z zagospodarowaniem terenu dla inwestycji zlokalizowanej w miejscowości Brudzewice gm. Suchań – 10.980,00 zł.

 

- Budowa garażu dla samochodu strażackiego w miejscowości Brudzewice na kwotę  - 47.992,10 zł.

 

- Zakup nowego średniego samochodu ratowniczo – gaśniczego z funkcją ograniczenia strefy skażeń

 140.100,00 zł.

 

- nadzór inwestorski – 936,00 zł.

 

-zakup materiałów na remont remizy w Suchaniu (dokończenie) – 3.114,83 zł.

 

Dział  756 – Dochody od osób prawnych, od osób fizycznych i od innych jednostek nieposiadających osobowości prawnej oraz wydatki związane z ich poborem

                                                                                                                 - 17.487,43 zł.

Rozdział  75647  - Pobór podatków, opłat i nie podatkowych należności budżetowych

- wydatki przeznaczone na wypłatę prowizji za inkaso podatków i opłat dla sołtysów, oraz opłaty komornicze za prowadzenie windykacji podatkowych, a także opłaty za wpis do ksiąg wieczystych zadłużeń podatkowych.                                – 17.487,43 zł.

 

 

Dział  757  - Obsługa długu publicznego                                          - 67.671,21zł.

 

Rozdział  75702  - Obsługa papierów wartościowych, kredytów i pożyczek jednostek samorządu terytorialnego                                                                     -  67.671,21 zł.

- wykonane wydatki w budżecie z przeznaczeniem na spłatę odsetek od zaciągniętych przez gminę  kredytu w banku na przebudowę i rozbudowę Placu Rynku w Suchaniu, odsetki od  pożyczka z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej  w Szczecinie na budowę kotłowni opalanej biomasą zasilającej obiekt szkolny w Suchaniu oraz spłatę odsetek od pożyczki na zadanie ,, budowa sieci kanalizacji sanitarnej wraz z przyłączami w miejscowości Suchań” ., odsetki od kredytu na zadanie inwestycyjne pod nazwą; Budowa boisk sportowych w ramach budowy kompleksu – Moje Boisko Orlik 2012 w Suchaniu

 

Dział  801 -  Oświata i wychowanie                                               -  3.955.852,54zł.

 

Rozdział  80101  Szkoły podstawowe                                                 - 2.192.062,91 zł

- Wydatki na utrzymanie szkoły podstawowej, większa część wydatków szkoły stanowi wynagrodzenia nauczycieli wraz z pochodnymi od płac, wydatki bieżące związane z utrzymaniem budynku : ogrzewanie, utrzymanie czystości, koszty ubezpieczenia, drobnych remontów, delegacje nauczycieli, koszty usług telefonicznych, zakup materiałów papierniczych do sprzętu drukarskiego i urządzeń kserograficznych, zakup usług dostępu do sieci Internet  i inne wydatki związane z funkcjonowaniem szkoły podstawowej, oraz wydatki inwestycyjne na zadania:

- Modernizacja oświetlenia zewnętrznego przy ZSP w Suchaniu – 499,20 zł.

 

- Wykonanie robót budowlanych polegających na : wymianie lamp wraz ze słupami na nowe(wysokość słupa 6 mb z wysięgnikami oraz oprawy oświetlenia ulicznego 150 W z lampami meta halogenowymi szt.5), podłączenie do istniejących instalacji w budynkach oraz wymianie rozdzielni wnękowej na wnękowa modułowa. – 24.960,00 zł. ,

- Dostarczenie i zamontowanie elementów wyposażenia Sali sportowej w Zespole Szkół Publicznych w Suchania – 15.009,03

 

- wykonanie elementów stalowych oraz tablice do koszykówki – 10.168,30 zł.

 

Rozdział  80103  - Oddziały przedszkolne w szkołach podstawowych  -  93.109,31 zł.

- wydatki bieżące na utrzymanie i funkcjonowanie oddziałów przedszkolnych              ( zerówka) między innymi wynagrodzenia pracowników oraz pochodne od wynagrodzeń, zakup pomocy naukowych dydaktycznych i książek jak również świadczeń zakupu usług zdrowotnych

 

Rozdział  80104  - Przedszkola                                                             -152.841,32 zł.

-  dotacje na prowadzenie Niepublicznego Przedszkola w Suchaniu kwotę    145.092,17 zł. prowadzonego przez Towarzystwo Przyjaciół Dzieci w Szczecinie , oraz 4.865,25 zł dotacje dla gminy – miasto Stargard Szczec. na realizacje zadania w zakresie wychowania przedszkolnego w przedszkolach niepublicznych ( 2 dzieci uczęszcza do przedszkola z terenu gminy Suchań w Stargardzie Szczec.)

 

Rozdział  80110  - Gimnazja                                                               - 1.114.890,45 zł.

-  mieszczą się tu standardowe wydatki i związane z funkcjonowaniem gimnazjum tj: płace nauczycieli wraz z należnymi pochodnymi od wynagrodzeń, koszty zakupu opału, materiałów kancelaryjnych, energii, zakup pomocy naukowych, dydaktycznych i książek, opłaty za telefon stacjonarny, delegacje nauczycieli, zakup usług pozostałych, zakup usług dostępu do sieci Internet, zakup materiałów papierniczych do sprzęty drukarskiego i urządzeń kserograficznych  itp.

 

Rozdział  80113 -  Dowożenie  uczniów do szkół                                 - 183.988,74 zł.

-  wydatki na zakupy usług z wykonaniem  usług dowozów dzieci do szkoły z terenu całej gminy Suchań ( umowa z przewoźnikiem)

 

Rozdział  80146  - Dokształcanie i doskonalenie nauczycieli                - 12.310,77 zł.

- zgodnie z wymogami przepisów – Karta Nauczyciela wyodrębniono środki na wydatki  związaną z dokształcaniem  i  doskonaleniem zawodowym nauczycieli.

 

Rozdział  80148  Stołówki szkolne                                                        -206.465,04 zł.

- wykonane  wydatki bieżące na utrzymanie i funkcjonowanie stołówki szkolnej: płace pracowników wraz z pochodnymi od płac zakup środków żywności, zakup usług remontowych, zakup energii  itp.

 

Rozdział 80195 – Pozostała działalność                                        - 184,00 zł.

Otrzymano dotacje celowa na wydatki związane z egzaminem na podwyższanie kwalifikacji zawodowe nauczycieli

 

Dział  851 -  Ochrona zdrowia                                                            - 83.191,74  zł.

 

Rozdział 85154 -  Przeciwdziałanie alkoholizmowi                                 -  72.571,73 zł.

- wykonane  środki z przeznaczeniem na przeciwdziałanie alkoholizmowi zgodnie z obowiązująca w tym zakresie ustawą. Podziału szczegółowego wydatków dokonuje Komisja do spraw przeciwdziałania alkoholizmowi.

 

Rozdział 85195 – Pozostała działalność                                                 -  10.620,01zł.

- zakup materiałów i wyposażenia oraz zakupu usług pozostałych związanych           z ochroną zdrowia.

 

Dział  852 – Pomoc społeczna                                                         - 3.277.524,64 zł.

 

Rozdział  85212  -  Świadczenia rodzinne, świadczenia z funduszu alimentacyjnego  oraz składki na ubezpieczenia emerytalne i rentowe z ubezpieczenia społecznego  

                                                                                                                   - 2.274.278,57 zł.

- środki pochodzą z dotacji otrzymanej z  budżetu państwa w całości i są przeznaczone na wypłatę świadczeń rodzinnych oraz świadczeń z funduszu alimentacyjnego oraz składek na ubezpieczenie emerytalne i rentowe                        z ubezpieczenia społecznego  dla mieszkańców gminy oraz 3%  dotacji na utrzymanie pracownika socjalnego i bieżąca działalność powyższych świadczeń.

 

Rozdział  85213 - Składki na ubezpieczenie zdrowotne opłacane za osoby pobierające niektóre świadczenia z pomocy społecznej, niektóre świadczenia rodzinne oraz za osoby uczestniczące w zajęciach w centrum integracji społecznej

                                                                                                              -  27.299,09zł.

 - otrzymana dotacja z budżetu państwa na wydatki związane z opłacaniem ubezpieczenia zdrowotnego za osoby pobierające niektóre świadczenia z pomocy społecznej

 

Rozdział  85214 - Zasiłki i pomoc w naturze oraz składki na ubezpieczenia emerytalne i rentowe                                                                                  - 185.645,89 zł.

                                                                                                                         

-otrzymano dotacje z budżetu państwa na realizację zadań z zakresu pomoc            w naturze oraz składki na ubezpieczenie dla mieszkańców gminy otrzymujące zasiłki z pomocy społecznej, oraz własne środki na pomoc społeczna oraz zakup usług pozostałych związanych z przekazywaniem świadczeń

 

Rozdział  85215  -  Dodatki mieszkaniowe                                            - 60.783,82 zł.

- zrealizowano  wydatki przeznaczone na wypłatę dodatków mieszkaniowych dla mieszkańców gminy, którzy kwalifikują się do otrzymania takich świadczeń zgodnie  

z ustawą o dodatkach mieszkaniowych.

 

Rozdział 85216 – Zasiłki stałe                                                                  - 229.435,00 zł.

Dotacja celowa otrzymana z budżetu państwa na realizacje zadania na zasiłki stałe

 

Rozdział  85219  -  Ośrodki pomocy społecznej                                  - 147.836,34 zł.

-  wydatki dotyczą utrzymania i funkcjonowania ośrodka pomocy społecznej( płace i pochodne od wynagrodzeń, szkolenia, podróże służbowe, zakup materiałów kancelaryjnych, zakup usług pozostałych, otrzymana dotacja z budżetu państwa nie wystarczyła, pozostała kwota wydatków została zabezpieczono z wydatków własnych gminy.

 

Rozdział  85295  - Pozostała działalność                                              - 352.245,93 zł.

- w rozdziale tym środki przeznaczone są na dożywianie  kwotę  zabezpieczono z dochodów  własnych, zabezpieczono środki finansowe na zatrudnienie pracowników w ramach świadczeń społecznych na prace społecznie użyteczne ( 40 % musi zabezpieczyć w swoim budżecie gmina a 60 % otrzymuje gmina z Powiatowego Urzędu Pracy jako refundację ponoszonych kosztów na powyższe zadanie).

 

Dział  853 – Pozostałe zadania w zakresie polityki społecznej       - 533.199,30 zł.

 

Rozdział 85395 – Pozostała działalność                                                 

Realizowane są następujące projekty:

 

Projekt I

1)     Program : Operacyjny Kapitał Ludzki

2)     Priorytet : VII Promocja integracji społecznej

3)     Nazwa projektu - ,, Integracja społeczna w powiecie stargardzkim”

Powyższy projekt realizowany jest przez Ośrodek Pomocy Społecznej                 w Suchaniu.

 

Projekt II

1)   Program: Operacyjny Kapitał Ludzki

2)   Priorytet :Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionie

3)   Nazwa projektu -,,Uruchomienie alternatywnych form wychowania przedszkolnego w Gminie Suchań w miejscowości Suchanówko i Tarnowo”

Powyższy projekt realizowany jest przez Gminę Suchań.

 

Projekt III

1)     Program : Operacyjny Kapitał Ludzki

2)     Priorytet: Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionie

3)     Nazwa projektu - ,, SZPAN – Szkolne Programy Aktywności i Nauki

Powyższy projekt realizowany jest przez Zespół Szkół Publicznych                w Suchaniu – Szkołę Podstawową w Suchaniu

 

Projekt IV

1)     Program : Operacyjny Kapitał Ludzki

2)     Priorytet : Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionie

3)     Nazwa projektu - ,,SZPAN – Szkolne Programy Aktywności i Nauki

Powyższy projekt realizowany jest przez Zespół Szkół Publicznych                 w Suchaniu – Gimnazjum Publiczne

 

Projekt V

1)     Program: Operacyjny Kapitał Ludzki

2)     Priorytet: V Dobre rządzenie

3)     Numer i nazwa pod działania: 5.2.1 Modernizacja zarządzania w administracji

4)     Tytuł projektu: „ Wzmocnienie potencjału kadrowego i organizacyjnego jednostek samorządu terytorialnego powiatu stargardzkiego”.

5)     Beneficjent: Gmina Suchań

6)     Partnerzy: gminy: Ińsko, Chociwel, Stara Dabrowa, Marianowo, Dolice, Global Erisson Consulting sp. z o.o.

7)     Instytucja zarządzająca: Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji

 

 

Dział  854  -  Edukacyjna opieka wychowawcza                      - 262.083,97 zł

 

Rozdział  85401  - Świetlice szkolne                                                     -  151.639,34 zł

- wydatek bieżące zaplanowano na utrzymanie i funkcjonowanie świetlic szkolnych tj. wynagrodzenie nauczycieli i pochodne od wynagrodzeń dla osób, które pracują        w świetlicach.

 

Rozdział 85415 – Pomoc materialna dla uczniów                                 - 110.444,63 zł.

Dotacje  celową   otrzymaną  z budżetu państwa na realizacje zadania związanego z pomocą  materialną  dla uczniów

           

Dział  900  -  Gospodarka komunalna i ochrona środowiska      -  5.096.685,20 zł.

 

Rozdział  90001  - Gospodarka ściekowa i ochrona wód                  -  4.654.584,59 zł.

-  wydatki w tym rozdziale zostały zrealizowane  na utrzymanie i funkcjonowanie oczyszczalni ścieków t.j wynagrodzenia osobowe i pochodne od wynagrodzeń, zakup materiałów i wyposażenia, energii, usług zdrowotnych, usług remontowych, zakup usług obejmujących wykonanie ekspertyz, analiz i opinii, różne opłaty i składki

 zaplanowano również środki na wydatki inwestycyjne:

- Pełnienie kompleksowego nadzoru inwestorskiego nad zadaniem inwestycyjnym: ,,Budowa sieci kanalizacji deszczowej – odwodnienie działki 292/2 w Suchaniu. – 1.464,00 zł.

 

- Wykonanie projektu budowlanego ,,Sieci kanalizacji deszczowej w Suchaniu, odwodnienie terenu działki 292/1 i 292/2  - 7.320,00 zł.

 

- Budowa sieci kanalizacji deszczowej – odwodnienie działki 292/2 w Suchaniu  - 112.461,98 zł.

 

-Remont Stacji Uzdatniania Wody w m. Tarnowo gmina Suchań – 27.732,42 zł.

 

- Roboty budowlane polegające na obudowie wpustów ulicznych w miejscowości Suchań na kwotę

17.347,74 zł.

 

- Usuniecie awarii kanalizacji sanitarnej w średnicy 200 mm i długości 41 mb w ul. Strzeleckiej w Suchaniu – 45.918,85 zł.

 

- Przesuniecie zbiornika cylindrycznego w miejscowości Brudzewice  - 15.250,00 zł.

 

- Budowa lokalnej oczyszczalni ścieków komunalnych wraz z siecią kanalizacyjną  w Wapnicy i budowa sieci wodociągowej wraz z przyłączami do granicy działki w Suchanówku (etap I)  - 4.106.025,50

 

- Wykonanie  przyłącza energetycznego na oczyszczalni ścieków  w Wapnicy  P-1  - 4.928,02 zł.

 

-Weryfikacja kosztorysów inwestorskich, ocena ofert na wykonanie zadania, sprawdzenie kosztorysów, nadzór autorski, pełnienie nadzoru inwestorskiego nad realizacja zadania pod nazwą,, Budowa lokalnej oczyszczalni ścieków komunalnych wraz z siecią kanalizacyjną  w Wapnicy i budowa sieci wodociągowej wraz z przyłączami do granicy działki w Suchanówku (etap I)    - 15.222,83 zł.

                                                                

Rozdział  90003  -  Oczyszczanie miast i wsi                                     -33.312,50  zł.

- wydatki przeznaczone na pokrycie kosztów zakupu materiałów, oraz zakupu usług pozostałych związanych z wywozem nieczystości z terenu miasta i gminy oraz zakupiono rozsiewacz.

 

Rozdział  90004  - Utrzymanie zieleni w miastach i gminach              - 15.902,24 zł.

- wydatkowano środki  na koszenie trawy na skwerach oraz zakup paliwa do kosiarek, zakup kwiatów w celu wysadzenia ich na klombach ulicznych

 

Rozdział  90015 – Oświetlenie ulic, placów i dróg                                -  231.724,43 zł.

- zaplanowano wydatki na sfinansowanie zakupu energii elektrycznej w celu oświetlenia ulic i dróg gminnych, zaplanowano również wydatki na bieżąca konserwacje punktów świetlnych, oraz zakup usług remontowych związanych            z modernizacją oświetlenia ulicznego, oraz zakup ozdób świątecznych jak również wynagrodzenie bezosobowe dla osób biorących udział w montażu i demontażu ozdób  świątecznych

 

Rozdział  90095  - Pozostała działalność                                             -  161.161,44 zł.

- zakup materiałów i wyposażenia oraz zakup usług pozostałych związanych             z pozostałą działalnością w gospodarce komunalnej i ochronie środowiska, zaplanowano środki na wynagrodzenie i pochodne od wynagrodzeń dla osób zatrudnionych w ramach prac publicznych oraz wydatki inwestycyjne na następujące zadania:

- Ogrodzenie placu zabaw w miejscowości Suchanówko – 10.241,16 zł.

 

- Realizacja operacji pod nazwa,, Budowa placu zabaw w miejscowości Suchanówko i doposażenie placu zabaw w miejscowości Wapnica oraz organizacja zabaw dla dzieci,, - 33.530,29 zł.

 

- zakup placu  zabaw  dla dzieci w miejscowościach:

Tarnowo, Słodkowo, Suchaniu, Brudzewice, Modrzewo – 27.089,44 zł.

 

Dział  921  - Kultura i ochrona dziedzictwa narodowego                - 772.757,94 zł.

 

Rozdział  92109  - Domy i ośrodki kultury, świetlice i kluby                  - 644.485,94 zł.

- wydatki na bieżąca działalność świetlic wiejskich związanych  z utrzymaniem i funkcjonowaniem ich, oraz wydatki inwestycyjne na zadania:

 

- Wybetonowanie placu przy świetlicy wiejskiej w Wapnicy  - 13.035,71 zł.,

 

- Przebudowa i remont budynku świetlicy  wiejskiej w Nosowie wraz z wyposażeniem  - 274.126,43 zł.

 

- Dostawa sprzętu komputerowego i sprzętu TV do świetlicy wiejskiej w Nosowie:

- zestaw komputerowy szt. 4,

- odtwarzacz DVD szt. 1,

- telewizor 32 szt. 1,

-drukarka monochromatyczna szt. 1,

-drukarka kolorowa szt. 1

Na kwotę. 9.968,00 zł.

 

- Remont świetlicy wiejskiej w Żukowie – 44.949,14 zł.

 

--Dostawa mebli do świetlicy wiejskiej w Zukowie w ramach organizacji Dnia Seniora

- stół kwadratowy szt 10,

- krzesła uczniowskie szt 40

Na kwotę  3.562,60 zł.

 

-Realizacja projektu ,,Doposażenie Gminnego Domu Kultury w Suchaniu oraz organizacja Dnia Seniora na kwotę    24.921,19 zł.

Rozdział  92116 -  Biblioteki                                                                  -119.000,00 zł.

- zaplanowano dotację podmiotowa na bieżącą działalność Gminnej Biblioteki Publicznej w Suchaniu

 

Rozdział  92120 – Ochrona zabytków i opieka nad zabytkami- 9.272,00 zł.

Przekazano dotacje celową  z budżetu gmina na zadanie – położenie nowej posadzki w kościele filialnym w Suchanówku – 9.272,00 zł.

 

Dział  926 – Kultura fizyczna i sport                                                  -  212.995,19 zł.

 

Rozdział 92601 Obiekty sportowe                                                         - 85.090,93 zł.

Wydatki związane z utrzymaniem obiektów sportowych na terenie gminy i miasta, zakup materiałów i wyposażenia, ubezpieczenie obiektów oraz wynagrodzenia dla osób prowadzących zajęcia na tych obiektach dla mieszkańców.

Wykonano również rekultywację boiska sportowego w Wapnicy na kwotę  -

 9.760,00 zł.

 

Rozdział  92605  - Zadania w zakresie kultury fizycznej i sportu             - 5.998,04 zł.

- zrealizowano wydatki związane z przekazana  dotacją na zadanie własne gminy realizowane przez podmioty nie należące do sektora finansów publicznych – rozwijanie kultury fizycznej wśród juniorów.

 

Rozdział  92695 -  Pozostała działalność                                          -  121.906,22zł.

- wykonano  wydatki bieżące z przeznaczeniem na upowszechnianie kultury fizycznej i sportu dla mieszkańców miasta i  gminy .

 

 

3.6.Wykonanie wydatków budżetu gminy Suchań związanych z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej oraz  innych zadań  zleconych ustawami  w roku 2010 z wyodrębnieniem na :

            - wydatki bieżące,

            - wydatki majątkowe,

Przedstawia Tabela Nr 10

 

3.7. Wykonanie dotacji udzielonych z budżetu gminy Suchań w roku 2010   przedstawia          Tabela Nr 11

 

Z budżetu gminy udzielono dotacji celowych  na kwotę   623.470,4  zł.

między innymi na :

 

- Prowadzenie przez Towarzystwo Przyjaciół Dzieci Przedszkola w Suchaniu i Wapnicy na kwotę  - 145.092,17 zł.

 

- Dotacja podmiotowa z budżetu   dla samorządowej instytucji kultury Biblioteki Publicznej w Suchaniu na kwotę  119.000,00 zł.

 

- Rozwijanie kultury fizycznej wśród juniorów i seniorów  - 5.998,04 zł.

 

- Położenie nowej posadzki w kościele filialnym w Suchanówku na kwotę 9.272,00 zł.

 

- Przebudowa chodnika w m. Suchań ul. Leśna, w ciągu drogi wojewódzkiej nr 160. Na kwotę  17.800,00 zł.

 

- Przebudowa pobocza  wraz z remontem nawierzchni jezdni drogi Nosowo – Nosówko na kwotę 148.500,00 zł.

 

- Zakup nowego średniego samochodu ratowniczo – gaśniczego z funkcją ograniczenia stref skażeń na kwotę  162.943,00 zł.

 

3.8. Wykonanie zadań inwestycyjnych zrealizowanych z budżetu gminy Suchań w roku 2010   przedstawia Tabela Nr 12

 

W roku 2010 Gmina Suchań  przeznaczyła na zadania inwestycyjne kwotę  5.330.688,01 zł.   do ogólnej kwoty wydatków  17.449.176,70 zł.   co daje  30,55 %  na zadania inwestycyjne.

 

Szczegółowy wykaz zadań  inwestycyjnych  przedstawia tabela Nr 12.

 

3.9. Wykonanie wydatków z budżetu gminy związanych z realizacja Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych I Zwalczania Narkomanii przedstawia Tabela Nr 13.

 

3.10. Wykonanie planu przychodów i wydatków Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej za rok 2010  przedstawia Tabela Nr 14

 

- przychody dotyczące realizacji zadań Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska  i Gospodarki Wodnej  wpłynęły w kwocie  7.095,86 zł.

 

- stan środków na początek roku 2010  na rachunku bankowym  Gminnego Funduszu Ochrony środowiska  i Gospodarki 8)Wodnej na początku roku wyniósł kwotę  355,79 zł.

 

- stan środków na koniec roku 2010  na  Gminnym  Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej  zamknął się kwotą   -  7.095,86   zł.

 

3.11. Zobowiązania budżetu gminy Suchań:

 

Zgodnie ze złożonym sprawozdaniem RB - Z o stanie zobowiązań według tytułów dłużnych oraz gwarancji i poręczeń Gmina Suchań na koniec okresu sprawozdawczego  roku 2010  jest obciążona spłatą kredytów długoterminowych i pożyczek na ogólna kwotę  

-   5.594.394,70   zł.  z tego:

 

            - 2.218.212,31 pożyczka krótkoterminowa  otrzymana z Banku Gospodarstwa Krajowego na wyprzedzające finansowanie zadania inwestycyjnego realizowanego w ramach podpisanej umowy: związane  z realizacją  zadania inwestycyjnego pod nazwą,, Budowa lokalnej oczyszczalni ścieków komunalnych wraz z Siecia kanalizacyjna w Wapnicy i budowa sieci wodociągowej wraz z przyłączami do granicy działki w Suchanówku ( etap I).

Gmina realizuje zadanie zgodnie z podpisaną umową o przyznanie pomocy Nr 00031 -6921 – UM 1600069/09 w ramach działania,, Podstawowe usługi dla gospodarki i ludności wiejskiej” objętego PROW na lata 2007 – 2013.

Wymienione dochody będą zrealizowane w chwili złożenia wniosku o płatność do Urzędu Marszałkowskiego i zakończenia powyższego zadania.

           

            - 3.376.182,39 kredyty i pożyczki długoterminowe na zadania inwestycyjne pod nazwą:

           

1)      Przebudowa i rozbudowa Placu Rynku w Suchaniu  - kredyt pobrany z Banku Gospodarstwa Krajowego w Szczecinie do 20.07.2012r. pozostało do spłaty:  209.821,00 zł.

 

2)  Budowa kotłowni opalanej biomasą zasilającej obiekty szkolne w Suchaniu

      pożyczka pobrana z Wojewódzkim Funduszu Ochrony środowiska i              Gospodarki Wodnej w Szczecinie do 16.03,2011 r. pozostało do spłaty kwota:  13.026,00 zł.                                                                                       

 

       3)   Budowy boisk sportowych w ramach budowy kompleksu Moje – Boisko                  Orlik 2012 w Suchaniu  - kredyt z Banku Gospodarstwa Krajowego w           Szczecinie  do 2013r. pozostało do spłaty      412.480,00 zł.  

 

4)     Finansowanie planowanego deficytu budżetu gminy Suchań w roku 2010 – kredyt pobrany w Polskiej Kasie Oszczędnościowej Banku Polskiego SA Stargard Szczec. do roku 2016 pozostało do spłaty      1.650.000,00 zł.

 

5)     Budowa lokalnej oczyszczalni ścieków komunalnych wraz z przyłączami do granicy działki w Suchanówku – (etap I), pożyczka z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Szczecinie  do roku 2019, pozostało do spłaty 1.090.855,39 zł.

                   

Na koniec okresu sprawozdawczego gmina, nie była obciążona zobowiązaniami wymagalnymi.

 

Na bieżąco odprowadzane są zaliczki na podatek dochodowy od osób fizycznych za pracowników do Urzędu Skarbowego jak i składki emerytalne i rentowe do ZUS.

 

3.12. Stan środków na rachunkach bankowych jednostek samorządu terytorialnego według sprawozdania RB – ST:

 

- Stan środków na rachunku budżetu jednostki samorządu terytorialnego w tym :                                                                                              - 539.791,32 zł.

 

            - środki niewykorzystanych dotacji w roku budżetowym  - 27.896,78 zł.

           

            - środki dotacji i subwencji przekazane w grudniu na styczeń następnego roku                                                        - 233.330,00 zł.

 

IV. Sprawozdanie o nadwyżce/deficycie\

 

4.1  Sprawozdaniem Rb-NDS   o nadwyżce/deficycie  za rok 2010 złożonym  do Regionalnej Izby Obrachunkowej  przedstawia tabela Nr 15

 

W powyższym sprawozdaniu przedstawiono wykonanie dochodów z rozbiciem na dochody bieżące i dochody majątkowe planowane jak i wykonane za rok 2010., zgodnie z przedstawiona Tabelą Nr 2.

 

Wydatki z rozbiciem na wydatki  bieżące i majakowe po stronie planu jak i wykonania za rok 2010., zgodnie z przedstawiona Tabelą Nr 10.

 

Wykazano  przychody kwoty pożyczek jak i kredytów pobranych na realizacje zadań inwestycyjnych pobranych w roku 2010.

Również wykazano kwoty rozchodów ( spłaty zaciągniętych zobowiązań długoterminowych przypadających do spłaty w roku 2010 z budżetu gminy Suchań wykonane za rok 2010.

 

Wykazano kwotę  pożyczki jaka udzielono z budżetu gminy Suchań w roku 2010 dla Ochotniczej Straży Pożarnej w Suchaniu  na zakup samochodu ratowniczo – gaśniczego.

 

V. Zmiany w planie wydatków na realizację programów finansowanych z udziałem środków, o których mowa w art. 5 ust. 1 pkt. 2 i 3, dokonane w trakcie roku budżetowego:

 

5.1  Zmiany w planie wydatków na realizację programów finansowanych z udziałem środków, o których mowa w art. 5 ust. 1 pkt. 2 i 3, dokonane w trakcie roku budżetowego jakie dokonała gmina Suchań przedstawia Tabela Nr 16.

 

VI. Stopień zaawansowania realizacji programów wieloletnich:

 

6.1  Rada Miejska w Suchaniu w dniu 23 grudnia 2009 r. Uchwałą Nr XXV/211/09 w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Suchań na rok 2010, w załączniku Nr. 6 cytowanej uchwały realizowała następujące zadania inwestycyjne:

Realizowane w ramach PROW  2007 – 2013 .

 

- ,, Budowa lokalnej oczyszczalni ścieków komunalnych wraz z siecią  kanalizacyjną w Wapnicy i budowa sieci wodociągowej wraz z przyłączami do granicy działki w Suchanówku (etap I) rozpoczęcie zadania od czerwca 2010 r. a przewidywane zakończenie zadania inwestycyjnego na 30 kwietnia 2011r.

 

- Przebudowa i remont budynku świetlicy wiejskiej w Nosowie wraz z wyposażeniem, rozpoczęcie i zakończenie inwestycji w roku 2010.

 

-Remont budynku świetlicy wiejskiej w Zukowie, rozpoczęcie i zakończenie inwestycji w roku 2010.

 

- Zagospodarowanie plaży w miejscowości Wapnica – złożono wniosek.

 

- Budowa sieci wodociągowej w miejscowościach Tarnowo i Suchanki gm. Suchań (etap II) – złożono wniosek, realizacja rok 2011.

 

- Doposażenie Gminnego Domu Kultury w Suchaniu oraz organizacja Dnia Seniora – złożony wniosek, rozpoczęcie i zakończenie w roku 2010.

- Budowa placu zabaw w miejscowości Suchanówko i doposażenie  placu zabaw w miejscowości Wapnica oraz organizacja zabaw dla dzieci, rozpoczęcie i zakończenie w roku 2010.

 

 

Zgodnie z art. 267 i art. 269  ustawy  z dnia 27 sierpnia 2009 r.  o finansach publicznych  (Dz. U. Nr 157, poz. 1240, ze zmian. ) przedkładam sprawozdanie z wykonania budżetu Gminy Suchań za rok 2010.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                     

   


Załączniki do pobrania

Plik Nazwa Data dodania Pobrań
CzA A A opisowa Word.pdf (PDF, 213.81Kb) 2011-06-29 09:21:29 556
Plik Nazwa Data dodania Pobrań

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Osoba odpowiadająca za treść informacji

Teresa Grzegorczyk

Data wytworzenia:
29 cze 2011

Osoba dodająca informacje

Dariusz Kiszel

Data publikacji:
29 cze 2011, godz. 09:21

Osoba aktualizująca informacje

Dariusz Kiszel

Data aktualizacji:
29 cze 2011, godz. 09:37